Auto Katalysator Top-kwaliteit voor een topprijs
Katalysator - populaire fabrikanten
  • Top prijs
    Auto-Onderdelen24.nl garandeert kwalitatieve Katalysator met hele aantrekkelijke prijzen.
  • Verzendkosten
    Gratis verzending binnen Nederland geldt voor bestellingen die120 € overschrijden, behalve wanneer u volumineuze goederen, banden of inruilartikelen bestelt.
  • Brede keus
    Op dit moment bestaat ons assortiment uit meer dan 500.000 onderdelen.
  • Snelle levering

    Verzendmethode

    Snelle levering U zult uw bestelling Katalysator binnen een aantal werkdagen ontvangen.

  • Comodo - veilig betalen voor de Katalysator
  • Auto Katalysator onderdelen via PayPal betaald
  • Voertuig Katalysator onderdelen via Master card betaald
  • Wagen Katalysator onderdelen via Visa betaald
  • Motorvoertuig Katalysator onderdelen via Ideal betaald
  • Auto Katalysator reserve onderdelen via Wire betaald
  • Voertuig Katalysator onderdelen via Factuur Klarna betaald

Vervang een Katalysator onderdelen - een defecte of indien de levensduur reeds bereikt is. Vind nuttige informatie over Katalysator

De katalysator is een onderdeel van het uitlaatsysteem dat is ontworpen om de toxiciteit van uitlaatgassen te verminderen door de reductie van stikstofoxiden, alsmede het gebruik van de resulterende zuurstof voor naverbranding van koolmonoxide en onverbrande koolwaterstoffen. De stoichiometrische verhouding van brandstof en zuurstof is een belangrijke voorwaarde voor de succesvolle werking van de katalysator. Met andere woorden, de belangrijkste functie is om de hoeveelheid schadelijke stoffen in uitlaatgassen te verminderen.

De katalysator bevindt zich op een opnamebuis. Binnen de katalysator zit een keramische celstructuur. Deze cellen zijn nodig om het contactgebied van uitlaatgas te vergroten zodat het oppervlak dat bedekt is met een laag platiniridium vergroot. Doordat dit in contact komt met het oppervlak van de katalysatorlaag worden onverbrande resten geoxideerd met zuurstof. Daardoor wordt de katalysator opgewarmd en door de warmte wordt de oxidatiereactie geactiveerd. Daarmee is het doel bereikt. Rookgassen in de uitlaat bestaan uit koolstofdioxide en stikstof.

Er zijn echter motoren die niet goed tegen de vermindering van emissies kunnen. Onder hen zijn er motoren van oude auto's en een aantal dieselmotoren. De oorzaak van het probleem van dieselmotoren is het feit dat zij werken met verschillende temperaturen - lager dan benzinemotoren. Wat betreft een defect in de katalysator bepaalt de autofabrikant zelf wanneer foutcodes worden weergegeven op het dashboard.

Heel vaak wordt er een fout van de katalysator aangeven, zelfs als alles normaal is. Het onderdeel niet zo efficiënt mogelijk, maar tegelijkertijd werkt deze toch goed. In de meeste gevallen heeft de katalysator een levensduur meer dan 250. 000 km, maar het gebeurd dat deze veel eerder naar beneden komt. Dit gebeurt wanneer de omvormer wordt verontreinigd met vreemde stoffen in lage kwaliteit benzine of wanneer er in verschillende cylinders onvoldoende compressie is. In dat geval vindt u snel nieuwe auto-onderdelen, zoals hydraulische filter of veer drukregelaar op het internet waar goederen veel goedkoper zijn en levering van noodzakelijke onderdelen veel sneller is.

Katalysator voor CITROËN XSARA PICASSO (N68), CHEVROLET LACETTI (J200), VW GOLF IV (1J1)

Defecten aan de katalysator
  • mechanische schade aan het katalysatoromhulsel;
  • schade of vernietiging van cellen katalysator;
  • verlies van chemische eigenschappen van de katalysator.
Symptomen van defecten aan de katalysator
  • motor schakelt uit bij stilstand;
  • gehinderde start van de motor;
  • lichtblauwe of blauwgrijze kleur van het uitlaatgas;
  • achteruitgang van versnelling en de motor bij hoof toerental;
  • aanwezigheid van vreemd geluid in het uitlaatsysteem;
  • aflezen van «Check Engine» indicator op het bedieningspaneel;
  • een aanzienlijke verhoging in de brandstofconsumptie (tot 1.5-2 l/100 km);
  • geur van waterstofsulfide in het uitlaatsysteem;
  • uitstraling van het metaal, afzetting op de katalysatorbehuizing.
Oorzaken van defecten aan de katalysator
  • gebruik van brandstoffen gemengd met ethanol;
  • gebruik van brandstof van lage kwaliteit;
  • falen bij aanmaak van ontbrandbare mengeling en wijziging in zijn optimale proporties;
  • aanwezigheid van onverbrande brandstof of olie in de katalysator;
  • schade interne cellen van converter;
  • katalysator verstopt met verbrandingsproducten van brandstof;
  • het zwaar overschrijden van de levensduur van het onderdeel;
  • onjuist gebruik.
Diagnose

Inspectie van de katalysator kan enkel uitgevoerd worden in servicecentra, aangezien de systeemanalyse speciale uitrusting en specifieke vaardigheden vereist. U kunt enkel zelfstandig de structurele staat van het onderdeel analyseren. Indien er sprake is van mechanische schade, dient de katalysator gauw vervangen te worden, zelfs in de afwezigheid van tekenen van defect.

Celdebiet wordt gemeten via een verbonden manometer in plaats van de eerste zuurstofsensor. Na deze procedure dient u de motor te versnellen tot een toerental van 3000 rpm. Normale systeemdruk mag niet hoger zijn dan het niveau van 0,3 kgf / cm2 or 2,94 Pa.

De katalysator is ontworpen voor een levensduur van 100 000-150 000 kilometer. Dit overschrijden is sterk af te raden, want een afname in capaciteit van de katalysatorcellen en resulterende verhoging van druk in het systeem kan ernstige defecten aan de motor veroorzaken.

Winkelwagentje
#
Uw winkelkarretje is leeg