Auto Wielremcilinder Top-kwaliteit voor een topprijs
Wielremcilinder - populaire fabrikanten
  • Top prijs
    Auto-Onderdelen24.nl garandeert kwalitatieve Wielremcilinder met hele aantrekkelijke prijzen.
  • Verzendkosten
    Gratis verzending binnen Nederland geldt voor bestellingen die120 € overschrijden, behalve wanneer u volumineuze goederen, banden of inruilartikelen bestelt.
  • Brede keus
    Op dit moment bestaat ons assortiment uit meer dan 500.000 onderdelen.
  • Snelle levering

    Verzendmethode

    Snelle levering U zult uw bestelling Wielremcilinder (Remcilinder) binnen een aantal werkdagen ontvangen.

  • Comodo - veilig betalen voor de Wielremcilinder (Remcilinder)
  • Auto Wielremcilinder (Remcilinder) onderdelen via PayPal betaald
  • Voertuig Wielremcilinder (Remcilinder) onderdelen via Master card betaald
  • Wagen Wielremcilinder (Remcilinder) onderdelen via Visa betaald
  • Motorvoertuig Wielremcilinder onderdelen via Ideal betaald
  • Auto Wielremcilinder (Remcilinder) reserve onderdelen via Wire betaald
  • Voertuig Wielremcilinder (Remcilinder) onderdelen via Factuur Klarna betaald

Vervang een Wielremcilinder (Remcilinder) onderdelen - een defecte of indien de levensduur reeds bereikt is. Vind nuttige informatie over Wielremcilinder (Remcilinder)

Een deel van het remsysteem is in het wiel gemonteerd. Maar de remcilinder is gemonteerd op de remassistent. Wanneer het rempedaal wordt ingedrukt gaan de zuigers in de remcilinder uit elkaar en daarmee drukt u op de remblokken. Het remblok moet worden ingedrukt om in het binnen-oppervlak van het wiel de rotatie te vertragen om daarmee de remtrommel tot stilstand te brengen. Om te stoppen met remmen, moet u het rempedaal loslaten. Daardoor stopt de druk op de remblokken en de speciale klemveren veren terug naar hun oorspronkelijke positie. Contact en wrijving tussen de remblokken en de trommel stopt, en niets verhindert de auto meer van verder rijden.

Als u een verhoogde rempedaal merkt dat vrij spel lijkt te hebben. Of vermoedt u vermindering van de remwerking? Dan betekent dit dat de kopjes van de hoofdcilinder of in een van remcilinders beschadigd zijn. Als het voertuig bij het remmen naar een kant lijkt te willen, zijn waarschijnlijk de zuigers in de remcilinders doorgeroest. In al deze gevallen moet u de defecte onderdelen vervangen door nieuwe. Herinner dat als de remcilinder niet kan worden verwijderd, deze wel gedemonteerd kan worden zonder te verwijderen. Hiervoor moet u de remschoenen verwijderen.

Het is zonder twijfel noodzakelijk de remcilinders te vervangen wanneer deze beschadigd zijn door corrosie of een andere oorzaak. Dit heeft namelijk wel degelijk invloed op het remmen en daarmee op de verkeersveiligheid. U kunt in dat geval in ieder geval geld besparen door de onderdelen online te bestellen en niet in een service center. In onze winkel zult u alle benodigdheden vinden voor een lage prijs en met goede service. Zo worden de artikelen binnen een paar werkdagen thuis bezorgd.

Wielremcilinder (Remcilinder) voor BMW 5 Touring (E39), VW GOLF III (1H1), SUZUKI SJ 413

Defecten aan de wielremcilinder
  • vastlopen van de cilinderzuiger;
  • vervorming of slijtage van de zuigerverzegelingen;
  • breken of slijtage van zuigerveer;
  • slijtage of schade aan de cilinderboring;
  • schuren van zuiger.
Symptomen van defecten aan de wielremcilinder
  • te zacht of te hard indrukken van rempedaal;
  • lage remprestatie en verhoogde remafstand;
  • sponsachtig rempedaal;
  • ongelijk remmen;
  • slippen tijdens remmen;
  • lekken van remvloeistof;
  • zichtbare tekenen van corrosie en metaaloxidatie.
Oorzaken van defecten aan de wielremcilinder
  • schenden van de gebruiksvoorwaarden van het systeem;
  • drukontlading en binnendringen van lucht in het systeem;
  • verstoppen van de compensatiepoort in de remcilinder;
  • gebrek aan remvloeistof in het systeem;
  • gebruik van reserveonderdelen en verbruiksproducten van lage kwaliteit;
  • gebruik van een onjuist type remvloeistof;
  • onzuiverheden van water in de remvloeistof;
  • slijtage van rem gerelateerde componenten;
  • overschrijden van de aanbevolen gebruiksperiode van remvloeistof;
  • sportieve rijstijl.
Diagnose

Defecten aan de remcilinder kunnen bepaald worden door het rempatroon en een visueel systeemonderzoek. Controle van de remcilinder en reiniging dient eens per maand te gebeuren, onafhankelijk van de kilometerstand. Daarnaast dient er na elke 30 000 km een uitgebreide analyse van het volledige systeem plaats te vinden.

Reparatie en vervanging van de remcilinder

Reparatie van de remcilinder is relevant indien de binnenste en buitenste verzegelingen versleten of beschadigd zijn. Men dient op te merken dat men de rubberen componenten van de cilinder bij elke systeemdiagnose moet vervangen, ongeacht hun staat.

In dit geval moet men de remvloeistof afvoeren, de cilinder loskoppelen van het systeem en het reinigen. In de diagnose wordt zowel de staat van de kleppen als de boringen gecontroleerd, aangezien de juiste werking van de cilinder hiervan afhangt.

Indien de boring beschadigd is, dient het volledige onderdeel vervangen te worden. Het is aan te raden dit zo snel mogelijk te doen, aangezien uw veiligheid tijdens het rijden ervan afhangt.

Het vervangen van Wielremcilinder (Remcilinder) - instructies, beschrijvingen en reparatie

Winkelwagentje
#
Uw winkelkarretje is leeg