ABS-sensor auto
ABS-sensor voor andere autoproducenten
ABS-sensor voor auto's
-
Scherpe prijzenAuto-Onderdelen24.nl garandeert kwalitatieve Wielsnelheidssensor (ABS) met hele aantrekkelijke prijzen.
-
Lage verzendkostenGratis verzending binnen Nederland geldt voor bestellingen die120 € overschrijden, behalve wanneer u volumineuze goederen, banden of inruilartikelen bestelt.
-
Uitgebreid aanbodOp dit moment bestaat ons assortiment uit meer dan 500.000 onderdelen.
-
Snelle bezorging
Verzendmethode
Wielsensor fabrikant catalogue:
Vervang een ABS-sensor onderdelen - een defecte of indien de levensduur reeds bereikt is. Vind nuttige informatie over ABS-sensor
- verkeerde bediening van de sensoren;
- mechanische beschadiging van de sensoren;
- kortsluiting of corrosie;
- bedradingsfout.
- het wiel slipt bij snel optrekken of bij een noodstop;
- de ABS en ESP indicatoraanduidingen;
- verlies van het motorvermogen;
- toename van het brandstofverbruik;
- toename van de remweg op gladde wegen.
- verkeerde aansluiting van sensoren;
- beschadiging van de sensorchip;
- sensor zekeringen defect.
- storing remsysteem;
- systematische jump-start van de auto;
- noodstop op hoge snelheid.
Evaluatie van de ABS en ESP-sensoren vereist een oscilloscoop en multimeter. De weerstand tussen de contacten van de sensor moet binnen 1-1,5 kW zijn. In het geval van overschrijding van de weerstand, controleer de zekering en bedrading. De software moet ook worden onderzocht, omdat elektronische storingen een mechanische fout kunnen veroorzaken.
Vervang ter controle de sensoren door goed werkende. Wanneer er problemen zijn met de testsensoren moeten de verbonden systemen worden gecontroleerd. Ook bij gebruik van niet-originele sensoren kunnen fouten onvoldoende afstemming van de contacten veroorzaken.
Als onderdeel van de inspectie is het noodzakelijk om de werking van de remmen te evalueren. Bij een speciale stand worden de effectiviteit van de tractiecontrole en het antiblokkeersysteem gecontroleerd.
Reparatie en vervanging van de ABS en ESP sensorenVoor het uitvoeren van reparatiewerkzaamheden moet u eerst de oorzaak van de fout vaststellen, wat alleen mogelijk is door een uitgebreide inspectie. Als de sensorchips beschadigd zijn, is het goed mogelijk om deze te herstellen, maar dit soort werk is zeer zeldzaam zelfs in grote garages.
Bij het remmen van het voertuig bij een snelheid boven de 100 km / h, kan overbelasting een storing in de instellingen van de sensor veroorzaken. In dit geval is een controle vereist. Vervanging van de defecte onderdelen mogen alleen bij tankstations worden uitgevoerd.
Praktische informatie over de functie, oorzaken van defecten, storingsdiagnose en intervallen voor vervanging
Wielsnelheidssensor (ABS) voor
- VOLKSWAGEN Polo Hatchback (6R1, 6C1)
- VOLKSWAGEN Golf VII Hatchback (5G1, BQ1, BE1, BE2)
- VOLKSWAGEN GOLF VI (5K1)
- VOLKSWAGEN Transporter V Van (7HA, 7HH, 7EA, 7EH)
- VOLKSWAGEN Golf V Hatchback (1K1)
- FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8)
- OPEL Corsa D Hatchback (S07)
- VOLKSWAGEN Golf IV Hatchback (1J1)
- VOLKSWAGEN POLO (9N_)
- BMW 3 Sedan (E90)
De snelheidssensoren van de wielen gaan nogal eens kapot als gevolg van vocht en vuil en deze kunt u gemakkelijk zelf vervangen. Voor de verwijdering en montage van de elektronische regeleenheid of de hydraulische units zijn echter professionele vaardigheden vereist. U kunt uw wagen dus het beste naar een autogarage brengen.
Het is mogelijk om de werking van een ABS-sensor met het blote oog te checken of deze met behulp van een multimeter te testen. Let er bij de zichtcontrole op dat:
- de behuizing schoon en intact is;
- de bedrading en stekker niet beschadigd zijn;
- de contacten geen sporen van oxidatie vertonen.
Volg voor controle met een multimeter de volgende stappen:
- Schakel de motor uit.
- Hef het voertuig omhoog.
- Bekijk de reparatiehandleiding van uw voertuig. Maak uzelf vertrouwd met het bedradingsschema en de pinconfiguratie om te zien hoe de sensoren zijn aangesloten.
- Lokaliseer en open de elektronische regeleenheid van het ABS-systeem en verwijder de beschermkap. De ECU bevindt zich onder de motorkap achter het koelvloeistofreservoir. Bij een aantal auto's zit deze onder het dashboard in het interieur.
- Maak de sensorkabel van de regeleenheid los.
- Verbind de sondes van de multimeter met de aansluiting en zet het toestel in de "diode"-stand.
- Meet de weerstand op alle pinnen van de ABS-sensoraansluiting.
- Vergelijk de meetwaarden met die in de onderhoudshandleiding van uw auto. Deze waarde mag de 2 kilo-ohms niet overschrijden.
Volg deze stappen:
- Zet de auto vast met de handrem en wielkeggen.
- Hef het voertuig omhoog.
- Verwijder de bouten en haal het wiel eraf.
- Verwijder de bevestiging van de remklauw, schuif deze opzij en maak hem vast aan de carrosserie zodat hij niet aan de remslang blijft hangen.
- Verwijder de remschijf en de remblokken.
- Haal de sensor met de behuizing er voorzichtig uit.
- Maak de elektrische aansluiting van de sensor en de kabel met een afdichtingsrubber aan de onderzijde van het voertuig los.