Auto Hoofdremcilinder Top-kwaliteit voor een topprijs
Hoofdremcilinder - populaire fabrikanten
  • Top prijs
    Auto-Onderdelen24.nl garandeert kwalitatieve Hoofdremcilinder met hele aantrekkelijke prijzen.
  • Verzendkosten
    Gratis verzending binnen Nederland geldt voor bestellingen die120 € overschrijden, behalve wanneer u volumineuze goederen, banden of inruilartikelen bestelt.
  • Brede keus
    Op dit moment bestaat ons assortiment uit meer dan 500.000 onderdelen.
  • Snelle levering

    Verzendmethode

    Snelle levering U zult uw bestelling Hoofdremcilinder binnen een aantal werkdagen ontvangen.

  • Comodo - veilig betalen voor de Hoofdremcilinder
  • Auto Hoofdremcilinder onderdelen via PayPal betaald
  • Voertuig Hoofdremcilinder onderdelen via Master card betaald
  • Wagen Hoofdremcilinder onderdelen via Visa betaald
  • Motorvoertuig Hoofdremcilinder onderdelen via Ideal betaald
  • Auto Hoofdremcilinder reserve onderdelen via Wire betaald
  • Voertuig Hoofdremcilinder onderdelen via Factuur Klarna betaald

Vervang een Hoofdremcilinder onderdelen - een defecte of indien de levensduur reeds bereikt is. Vind nuttige informatie over Hoofdremcilinder

De Hoofdremcilinder is het centrale element van het remsysteem, dat de kracht op het rempedaal omzet in hydraulische druk die het hele systeem in werking zet. In de cilinder is voornamelijk remvloeistof actief, waarvan de werking niet gecomprimeerd wordt door externe krachten. In moderne auto's is er een tweedelige hoofdremcilinder ingesteld. En elk van de secties moet een eigen hydraulisch circuit dienen. In auto's die voorwielaandrijving hebben, bestuurd een van de eenheden de remmen van het rechter voorwiel en linker achterwiel, terwijl de tweede de linker en rechter achterwiel bestuurd. In auto's met achterwielaandrijving is er een andere situatie: het eerste circuit dient voor de remmen van de voorwielen, terwijl de tweede de remmen van de achterwielen dient.

De hoofdremcilinder is gemonteerd op de cover van de vacuüm rembekrachtiger. De tweedelige tank met een marge van remvloeistof bevindt zich boven de cilinder. De tank is verbonden met de delen van de cilinder via een gelijkmaker en lekpoorten. Dit deel is nodig om het vochtverlies in het remsysteem te compenseren. Door vlekken op de transparante wanden van de tank kunt u het remvloeistofpeil zien. Het is de tank waarin de sensor voor het remvloeistof niveau is ingesteld. Als het remvloeistofpeil lager is dan het noodzakelijke peil, branden er waarschuwingslampjes op het instrumentenpaneel.

De meest voorkomende oorzaak van een hoofdremcilinder lek is als de gladde bekleding op het binnenoppervlak van de cilinder gebroken is. De cilinder begint de vloeistof te omzeilen, en het pedaal gaat soepel naar de vloer onder een gelijkmatig verdeelde belasting. In moderne auto's is de hoofdremcilinder een zeer betrouwbaar component dat zelden faalt. Maar als u een nieuwe cilinder wilt kopen, zal een online winkel u altijd helpen om precies die onderdelen te vinden die u nodig heeft, zoals cilinder bouten, een distributeur of remblokken.

Hoofdremcilinder voor VW PASSAT Variant (3B5), KIA PICANTO (BA),

Gebreken aan de hoofdremcilinder
  • scheuren en krassen op het werkvlak;
  • lekkage van remvloeistof;
  • slijtage van het onderdeel;
  • lucht in het systeem;
  • corrosie van de cilinder;
  • scheuren in de stang en de geleiderdeksel.
Symptomen van gebreken aan de hoofdremcilinder
  • onvolledige aangrijpen van de koppeling;
  • schokken tijdens de werking van de koppeling;
  • toename van het brandstofverbruik;
  • verkeerde bediening van het koppelingspedaal;
  • hoofdremcilinder loopt vast wanneer deze wordt losgelaten;
  • toegenomen geluid als u in- of uitschakelen van de koppeling;
  • lekkage bij de slangbouten en buizen of van de rubberen afdichtingen;
  • ontstaan van een bepaalde brandlucht;
  • onvoldoende koppelingsdruk.
Oorzaken van gebreken aan de hoofdremcilinder
  • hard remmen bij hoge snelheden;
  • agressieve rijstijl;
  • lekkage van het systeem;
  • systematisch indrukken van het koppelingspedaal tijdens hoge snelheid rijden;
  • mechanische beschadiging;
  • slechte kwaliteit van componenten.
Inspectie en reparatie van de hoofdremcilinder

Visuele inspectie zal strepen die op lekkage wijzen laten zien. Als u merkt dat het pedaal "niet goed werkt", dan zit er lucht in het systeem. Om het falen te verhelpen moet u sequentieel pompen. Bij een defect is een grondige reparatie van de cilinder vereist. Als u bij versnellingspook met het koppelingspedaal ingedrukt de karakteristieke kraak hoort en trillingen van de versnellingspook voelt, dan moet u een deskundige raadplegen die de inspectie met behulp van speciale apparatuur uitvoert. Het is belangrijk om regelmatig het vloeistofniveau te controleren. Met een scherpe daling van dit niveau moet u een visuele inspectie uitvoeren. De kans is groot dat u een lek zult vinden. In dit geval zult u waarschijnlijk de zuiger en de hoezen moeten vervangen.

Vervanging van de hoofdremcilinder

Om het onderdeel te vervangen moet u de remvloeistof uit het koppelingsreservoir pompen. Vervolgens koppelt u de rubberen riem los, waarmee het expansievat aan de carrosserie is bevestigd. Wees voorzichtig bij het verwijderen van het reservoir, omdat de remvloeistof hierin zit. Draai vervolgens de moer los waarmee de leiding naar de cilinder zit. Daarna moet u de leiding aan de kant duwen, de klem losmaken en deze uit de cilinder halen. Verwijder de moeren die de cilinder hechten aan het lichaam en verwijder de cilinder. Installeer de nieuwe cilinder, voeren alle stappen in omgekeerde volgorde uit.

Winkelwagentje
#
Uw winkelkarretje is leeg