Remblokken auto achter en vóór
Remblokken voor andere autoproducenten
Remblokken voor auto's
Remblokken VOLGENS TYPE
-
Scherpe prijzenAuto-Onderdelen24.nl garandeert kwalitatieve Remblok met hele aantrekkelijke prijzen.
-
Lage verzendkostenGratis verzending binnen Nederland geldt voor bestellingen die120 € overschrijden, behalve wanneer u volumineuze goederen, banden of inruilartikelen bestelt.
-
Uitgebreid aanbodOp dit moment bestaat ons assortiment uit meer dan 500.000 onderdelen.
-
Snelle bezorging
Verzendmethode
Remblokset fabrikant catalogue:
Vervang een Remblokken onderdelen - een defecte of indien de levensduur reeds bereikt is. Vind nuttige informatie over Remblokken
- zware slijtage van het materiaal;
- oneven slijtage;
- krassen, afschilferen of afpellen van voering;
- scheuren of mechanische schade aan de remvoering;
- vervorming van de remvoering.
- een aanzienlijke verhoging in remafstand;
- fluitend geluid tijdens remmen;
- wijziging van het voertuigtraject tijdens hard remmen;
- vibratie of wiebelen van de wielen tijdens het remmen;
- materiaal van de voering komt los uit de schoen.
- niet correct opvolgen van gebruiksvoorwaarden ven het onderdeel;
- sportieve rijstijl;
- aanwezigheid van vetstof of vuil op de remvoering;
- gebruik van verbruiksproducten van lage kwaliteit;
- los zitten van remblokken;
- installatie van het verkeerde type remvoeringen.
Eén van de hoofdsymptomen van defect aan remvoeringen is een luid gefluit tijdens het remmen. Moderne remmen hebben een speciaal oppervlak dat deelneemt aan het luide geluid tijdens het remmen, wanneer de blokken versleten zijn. In dit geval dient u de voeringen of de blokken zelf zo snel mogelijk te vervangen.
De limiet voor het gebruik van remvoeringen is 15000-20000 kilometer. Indien erover gegaan wordt, kan dit negatieve gevolgen hebben voor de kwaliteit van het remmen en de verkeersveiligheid.
Reparatie en vervanging van remvoeringenRemvoeringen worden niet gerepareerd. Beschadigde componenten mogen enkel vervangen worden. Verbinding van de remschoen en -voering hangt af van het type blok. Vervanging van de remvoering dient enkel in een servicecentrum te gebeuren, aangezien de remveiligheid afhangt van de juiste installatie van de remvoeringen.
Praktische informatie over de functie, oorzaken van defecten, storingsdiagnose en intervallen voor vervanging
Het vervangen van Remblokken - instructies, beschrijvingen en reparatie
Remblok voor
- VOLKSWAGEN Polo Hatchback (6R1, 6C1)
- RENAULT Megane E-Tech
- VOLKSWAGEN Golf VII Hatchback (5G1, BQ1, BE1, BE2)
- VOLKSWAGEN GOLF VI (5K1)
- VOLKSWAGEN Golf V Hatchback (1K1)
- VOLKSWAGEN Transporter V Van (7HA, 7HH, 7EA, 7EH)
- VOLKSWAGEN Golf IV Hatchback (1J1)
- OPEL Corsa D Hatchback (S07)
- VOLKSWAGEN POLO (9N_)
- FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8)
De levensduur wordt bepaald door de volgende aspecten:
- De productietechnologie en de materialen. Keramische componenten hebben daarom doorgaans een langere levensduur dan de organische.
- Gewicht van de auto. De op compacte voertuigen geïnstalleerde onderdelen gaan beduidend langer mee dan die van een zware SUV.
- De vaardigheden en rijstijl van de bestuurder. Onvoldoende vaardigheid in het remmen op de motor en het veelvuldig gebruik van het rempedaal hebben een voortijdige slijtage van de componenten tot gevolg. Met name sportief rijgedrag kan hun levensduur met tot 50% inkorten.
- De conditie van de remschijven. Ongelijke slijtage, groeven en roestplekken op hun oppervlak hebben een nadelige invloed op de levensduur van de remblokken.
- Montagekant. De componenten van de voorste as kunnen 25.000 - 40.000 kilometer lang een goede werking vertonen, die van de achterste as tot wel 60.000 kilometer.
Conform de internationale normering moeten de onderdelen van een as gelijktijdig worden vervangen en moeten ze niet alleen van hetzelfde merk zijn, maar van dezelfde serie. Dit wil zeggen dat u ze als set dient aan te schaffen. Over het algemeen bestaat een set uit 4 delen - 2 voor ieder wiel van een as.
De noodzaak voor vervanging blijkt uit de mechanische of elektronische slijtindicatoren. Het eerste type veroorzaakt een piepgeluid; het tweede laat een waarschuwingslampje op uw dashboard branden. Bovendien moet u de conditie van deze onderdelen checken zodra een van de volgende situaties van toepassing is:
- verminderde remwerking;
- peil van de remvloeistof is gedaald;
- het stuur wiebelt bij het rijden aan lage snelheid;
- stof en metaalschilfers zijn op de componenten van het mechanisme te zien.
De nauwkeurigste indicatie van de mate van slijtage is de dikte van de wrijvingsvoering. Deze kunt u meten met een schuifmaat en vergelijken met de in de technische documentatie van de autoproducent vermelde waarde.
De procedure voor vervanging is tamelijk eenvoudig en vereist geen professionele training of speciaal gereedschap. Raadpleeg de handleiding voor het onderhoud van uw wagen aandachtig en bekijk de instructievideo's van ervaren automonteurs. Doorgaans bestaat de procedure uit de volgende stappen:
- Open de motorkap en draai de dop van het remvloeistofreservoir los.
- Hef de auto omhoog.
- Verwijder het wiel.
- Schroef de bevestigingen van de remklauw los.
- Trek de remblokken van de schijf af.
- Verwijder de remklauw.
- Verwissel de onderdelen paarsgewijs
- Druk de zuiger van de remklauw in.
- Monteer alles opnieuw in de omgekeerde volgorde.
- Ontlucht het systeem door enkele malen op het rempedaal te drukken.
Onlangs geplaatste componenten kunnen een geringe geluidsoverlast veroorzaken, zolang de coating van de fabriek nog niet is afgesleten. Ook kunnen piepende en rammelende geluiden het gevolg zijn van:
- onjuiste montage
- een slechte kwaliteit van de wrijvingsmaterialen;
- de materialen van de schijf en de remblok zijn incompatibel;
- er komt water, modder, zand of stenen op de schijven;
- oververhitting van de remmen;
- onvoldoende smering van de geleidepennen van de remklauw.