Onderdelen Brandstofsysteem auto
-
Scherpe prijzenAuto-Onderdelen24.nl garandeert kwalitatieve Brandstofsysteem met hele aantrekkelijke prijzen.
-
Lage verzendkostenGratis verzending binnen Nederland geldt voor bestellingen die120 € overschrijden, behalve wanneer u volumineuze goederen, banden of inruilartikelen bestelt.
-
Uitgebreid aanbodOp dit moment bestaat ons assortiment uit meer dan 500.000 onderdelen.
-
Snelle bezorging
Verzendmethode
Bent u op zoek naar Brandstofsysteem voor uw wagen?
Defecten aan het brandstofsysteem
- gebrek aan werkdruk;
- defect aan de brandstofpomp;
- lekkage van het systeem;
- vervuiling van de brandstofinjectoren;
- slijtage van elementen;
- schade aan het injectiesysteem;
- aanwezigheid van vocht en vuil in de brandstoftank.
Symptomen van defecten aan het brandstofsysteem
- lekkage olie;
- de motor bereikt zijn maximale capaciteit niet;
- onderbroken werking van de motor;
- problemen bij het starten van de motor;
- verhoogd brandstofverbruik;
- instabiel toerental, storingen bij stilstand;
- een aparte brandstofgeur in de wagen.
Oorzaken van defecten aan het brandstofsysteem
- gebruik van brandstof van lage kwaliteit;
- mechanische schade aan de brandstofpijp of de brandstoftank;
- slijtage van de verzegelingen;
- verstopte sproeiers.
Diagnose
U dient één keer per jaar een uitgebreide diagnose uit te voeren op het brandstofsysteem. Hiervoor zijn instrumenten met hoge nauwkeurigheid en computeruitrusting nodig. De diagnose begint met een controle van de brandstoftank met behulp van een manometer, die verbonden is aan de brandstoftoevoerbuis. De meting van de manometer dient groter te zijn dan 6 bar. De strakheid van het systeem wordt getest met een rookgenerator. Vervolgens wordt met behulp van een set adapters de drukregelaar gecontroleerd. Via testers controleert men het slijtageniveau en de prestatie van de injectoren. De tester moet verbonden worden aan de injector, zodat de injectoren bij verschillende pulsatiemodi kunnen geïnspecteerd worden.
Reparatie en vervanging van het brandstofsysteem
Volledige vervanging van het brandstofsysteem wordt zelden uitgevoerd. In de meeste gevallen wordt de reparatie beperkt tot het vervangen van het defecte onderdeel, ofwel de reiniging van verstopte componenten. Het brandstofsysteem heeft vele componenten, heeft een vrij ingewikkelde structuur, en vereist daarom speciale testinstrumenten voor vervanging van de onderdelen. Reparatie omvat gewoonlijk de vervanging van de brandstofpomp, de filter en de brandstoftank. In geval van vervuiling is het noodzakelijk de brandstoffilter te reinigen of te vervangen. Voor de injectoren is het belangrijk de resten van vernis en gom te verwijderen. Dit kan op 2 manieren gebeuren:
- reiniging door middel van een ultrasoonbad;
- wassen met een speciale vloeistof (een oplosmiddel).
Praktische informatie over de functie, oorzaken van defecten, storingsdiagnose en intervallen voor vervanging
- Brandstofpomp kapot – Symptomen van defect en kosten voor vervanging
- Defecte auto-injectoren: symptomen en vervangingskosten
- Carburateur: symptomen van vervuiling of een storing
- Brandstoffilter diesel: aanwijzingen voor een storing
- Wat gebeurt er als je de verkeerde brandstof tankt?
- Biodiesel: wat is het en wat zijn de voordelen en nadelen?
- HVO100 dieselbrandstof: wat is het, wat kost een liter en wat zijn de voor- en nadelen
- Wat is een waterstofauto? Wat zijn de voor- en nadelen? Hoe duur is tanken?
- Biobrandstof: wat is het? Voorbeelden, generaties, de voordelen en nadelen
- Benzine 95 vs 98: wat is het verschil? Wat zijn de voor- en nadelen?