Brandstofpomp auto diesel en benzine
Brandstofpomp voor andere autoproducenten
Brandstofpomp voor auto's
-
Scherpe prijzenAuto-Onderdelen24.nl garandeert kwalitatieve Benzinepomp met hele aantrekkelijke prijzen.
-
Lage verzendkostenGratis verzending binnen Nederland geldt voor bestellingen die120 € overschrijden, behalve wanneer u volumineuze goederen, banden of inruilartikelen bestelt.
-
Uitgebreid aanbodOp dit moment bestaat ons assortiment uit meer dan 500.000 onderdelen.
-
Snelle bezorging
Verzendmethode
Dieselpomp fabrikant catalogue:
Vervang een Brandstofpomp onderdelen - een defecte of indien de levensduur reeds bereikt is. Vind nuttige informatie over Brandstofpomp
Storingen van de brandstofpomp
- mechanische schade;
- contaminatie en vervuiling;
- uitval van de drukregelaar;
- schade aan het pomp relais;
- kortsluiting of schade aan de elektrische bedrading;
- slijtage.
ymptomen van gebreken aan de brandstofpomp
- afname van het motorvermogen;
- verandering van het geluid van de draaiende motor;
- lage druk in het brandstofsysteem;
- moeilijk starten van de motor;
- langzame voertuig acceleratie bij het indrukken van het gaspedaal.
Oorzaken van gebreken aan de brandstofpomp
- constant rijden met een minimale hoeveelheid brandstof in het systeem;
- corrosie van de brandstoftank;
- vervuiling van het brandstoffilter;
- vuil of water in de brandstof;
- oververhitting van de pomp;
- gebruik van lage kwaliteit brandstof.
Inspectie
Als indirecte tekenen problemen in de werking van de pomp aanduiden, is het noodzakelijk om de druk te meten. Aanvankelijk is de pomp zekering uitgeschakeld en loopt de motor stationair. Nadat de motor stopt door gebrek aan brandstof worden metingen uitgevoerd. De pompdruk pomp in de primer modus moet 2,5-4 MPa zijn. En dit niveau moet binnen 2 seconden worden ingesteld.
Bij het meten van de druk bij stationair toerental trilt de naald van een manometer een beetje. Sterke schommelingen duiden op een verstopte pomp.
Na het uitschakelen van de contact druk moet deze op hetzelfde niveau blijven. Indien deze daalt is er een probleem met de anti-terugslagklep van de afvoerpomp of een systeemlekkage.
Controleer ook de hoeveelheid brandstof die door de injectoren loopt. Om dit te kunnen doen moet u de brandstofleiding loskoppelen en de brandstof uit de pomp in een metende container gieten. De optimale hoeveelheid brandstof die per minuut passeert, is aangegeven in de technische documentatie van het voertuig.
De werking van de bedrading kan worden gecontroleerd door het aansluiten van een voltmeter. De systeemspanning moet 12 V zijn. U kunt dit ook meten met behulp van het contact aan te sluiten op de 12-volt gloeilamp.
Als er geen reactie van de pomp is, controleer dan de bedrading en zekering.
De gemiddelde levensduur van de brandstofpomp is 2 tot 5 jaar of 200.000 kilometer, mits het gebruik van hoogwaardige brandstof.
Vervanging en reparatie van de brandstofpomp
U kunt de brandstofpomp alleen repareren als deze verontreinigd is. In dit geval is het noodzakelijk om het pompgaas los te koppelen en schoon te maken met een speciale vloeistof. De mondstukken moet op dezelfde wijze worden gereinigd.
Als mechanische schade optreedt is het raadzaam om met spoed het onderdeel te vervangen.
Praktische informatie over de functie, oorzaken van defecten, storingsdiagnose en intervallen voor vervanging
- Brandstofpomp kapot – Symptomen van defect en kosten voor vervanging
- Wat gebeurt er als je de verkeerde brandstof tankt?
- Synthetische brandstof: wat is het?
- De startonderbreker verwijderen: hoe de startonderbreker uit te schakelen en te resetten als hij kapot is
- Biobrandstof: wat is het? Voorbeelden, generaties, de voordelen en nadelen
- Benzine 95 vs 98: wat is het verschil? Wat zijn de voor- en nadelen?
Benzinepomp voor
- VOLKSWAGEN Polo Hatchback (6R1, 6C1)
- VOLKSWAGEN Golf VII Hatchback (5G1, BQ1, BE1, BE2)
- VOLKSWAGEN GOLF VI (5K1)
- VOLKSWAGEN Transporter V Van (7HA, 7HH, 7EA, 7EH)
- VOLKSWAGEN Golf V Hatchback (1K1)
- FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8)
- OPEL Corsa D Hatchback (S07)
- VOLKSWAGEN Golf IV Hatchback (1J1)
- VOLKSWAGEN POLO (9N_)
- BMW 3 Sedan (E90)