Injector auto diesel en benzine
Injector voor andere autoproducenten
Injector voor auto's
-
Scherpe prijzenAuto-Onderdelen24.nl garandeert kwalitatieve Verstuivers met hele aantrekkelijke prijzen.
-
Lage verzendkostenGratis verzending binnen Nederland geldt voor bestellingen die120 € overschrijden, behalve wanneer u volumineuze goederen, banden of inruilartikelen bestelt.
-
Uitgebreid aanbodOp dit moment bestaat ons assortiment uit meer dan 500.000 onderdelen.
-
Snelle bezorging
Verzendmethode
Injectoren fabrikant catalogue:
Vervang een Injector onderdelen - een defecte of indien de levensduur reeds bereikt is. Vind nuttige informatie over Injector
Storing van de injectieklep
- verstopping van het filterscherm;
- onjuiste sproeikop opening;
- vervuiling van de uitlaten;
- lekkage;
- doorvoer degradatie.
Symptomen van gebreken aan de injectieklep
- storingen en schokken bij het verhogen van de motorbelasting;
- onstabiel stationair draaien;
- verlies van het motorvermogen;
- toename van het brandstofverbruik;
- motor wiebelt;
- injectieklep heeft brandgat;
- lage dynamiek van het voertuig;
- het falen van de katalysator;
- gommen van de spuitmachine;
- verhoging van het niveau van de uitstoot van uitlaatgassen.
Oorzaken van gebreken aan de injectieklep
- gebruik van een slechte kwaliteit brandstof;
- vuilafzettingen in de afsluiter;
- mechanische schade;
- beschadiging of slijtage van de spuitmondnaald;
- afzetting van verbrandingsproducten aan de buitenzijde van de klep;
- slijtage of dichtslibben van de uitlaat;
- niet tijdige filterreiniging.
Inspectie
Voor de inspectie moeten metingen van elke cilinder CO en HC uitlaat worden gedaan. De normale waarde moet voor alle cilinders gelijk zijn. Grote divergentie zal op storing van de klep duiden.
Om de injectie te analyseren, is het noodzakelijk om een beeld te verkrijgen met een oscilloscoop, welke is bevestigd aan het aardcontact en injectie-regeleenheid.
Dan, met behulp van een ohm-meter, moet u de kabelverbinding controleren. Al deze manipulaties vereisen speciale apparatuur en kunnen het best worden overgelaten aan professionals in een garage.
Reparatie van de injectieklep
Reparatie van de klep wordt gedaan door het schoonmaken van opgehoopt vuil. Deze handeling is moet elke 40 000 km van de auto worden uitgevoerd. Voor zuivering kunt u brandstof additieven gebruiken. Ze moeten worden toegevoegd na 3000 kilometer ter voorkoming van dichtslibbing.
Als de klep al zwaar verontreinigd is, is het nodig deze te reinigen met speciale oplosmiddelen. Om dit te doen, schakelt u de pomp en de afvoerleiding uit en sluit u de brandstofleiding aan de stand tank met het oplosmiddel aan. Het draaien van de motor op oplosmiddel duurt ongeveer een uur: eerst bij stationair draaien, en vervolgens geleidelijk het toerental verhogen. Verwijdering van meer serieuze, solide aanslag vereist demontage van de klep. Een van de manieren is ultrasoon reinigen. Waarbij het onderdeel wordt ondergedompeld in een speciale oplossing.
Vervanging van de injectieklep
De levensduur van de klep op voorwaarde van regelmatige schoonmaak bedraagt 200.000 kilometer. Om deze te vervangen moet u de druk in de brandstofrail verlichten. Verwijder dan de luchtfilterpijp, de stationair toerental regelaar beteugelen, de sproeierdraden de gaspedaalsensor. Dan moet u de drukregelaar slang en de brandstoftoevoerleiding ontmantelen. Draai vervolgens de bouten van de brandstof rail los en verwijder deze. Verwijder de klep door het verwijderen van de krammen en vervang deze door een nieuw onderdeel. Monteer de onderdelen in omgekeerde volgorde.
Praktische informatie over de functie, oorzaken van defecten, storingsdiagnose en intervallen voor vervanging
Verstuivers voor