Onderdelen Pakkingen / afdichtingsringen auto
-
Scherpe prijzenAuto-Onderdelen24.nl garandeert kwalitatieve Pakkingen / afdichtingsringen met hele aantrekkelijke prijzen.
-
Lage verzendkostenGratis verzending binnen Nederland geldt voor bestellingen die120 € overschrijden, behalve wanneer u volumineuze goederen, banden of inruilartikelen bestelt.
-
Uitgebreid aanbodOp dit moment bestaat ons assortiment uit meer dan 500.000 onderdelen.
-
Snelle bezorging
Verzendmethode
Bent u op zoek naar Pakkingen / afdichtingsringen voor uw wagen?
- de verwoesting van de koppakking;
- beschadiging of vervorming van de pakking;
- normale slijtage;
- verschuiving van het onderdeel.
- sporen van roet op de afdichting;
- motorolie vlekken;
- koelvloeistoflekkage;
- vorming van wit schuim in de motorolie (vestigt zich op de peilstok);
- witte of blauwachtige kleur van de uitlaatgassen.
- laag octaangehalte brandstof;
- gebruik van lage kwaliteit brandstoffen en smeermiddelen;
- uitval van de bougies;
- vervorming van de motorzuigers;
- oververhitting van de motor;
- verkeerde afstelling van de motor;
- onjuiste installatie van de pakking;
- onregelmatige verbranding van het brandstofmengsel;
- uitval van de koelsysteem;
- schade aan het afdichtelement;
- onjuist inschroeven van de cilinderkopbouten.
Om de toestand van de motorpakking te beoordelen dient u de cilinderkop los te koppelen. Eventuele scheuren, beschadigingen van de afdichtingslaag of deformatie van het onderdeel door fouten van de brandstof of de motor koelsystemen.
In geval van schade aan de koppakking worden ook de brandstof en de motor koelsystemen geïnspecteerd.
De levensduur van de motorpakking is direct afhankelijk van de kenmerken van het gebruik van het systeem. Met regelmatig onderhoud en normale zorg voor alle systemen van de motor, kan deze meer dan 200.000 kilometer meegaan.
Het vervangen van de cilinderkoppakkingDe motorpakking kan niet worden hersteld, omdat dit een verbruiksartikel is.
Om de pakking te vervangen moet de cilinderkop worden ontkoppelt. Dit moet zeer zorgvuldig worden gedaan om te voorkomen dat er schade aan de schroefsleuven ontstaat. De beste procedure voor het afwikkelen van bouten wordt beschreven in de technische documentatie van het voertuig. Vaak moeten ze worden losgeschroefd met 0,5-1 omzet, te beginnen vanaf het midden.
De draagkracht van de bouten is duidelijk omschreven. Het proces wordt in drie fasen uitgevoerd. Eerst alle bouten, die vanuit het midden moet worden aangedraaid met een kracht van 19-21 Nm. In de tweede fase is het nodig om alle bouten aan te draaien tot 90°. In de derde worden ze tot 100° aangedraaid. Het vastdraaien van de bout kan het best gedaan worden met een momentsleutel. Het is belangrijk om te onthouden dat de toepassing van buitensporig geweld de pakking kan vervormen, en onvoldoende aandraaien van de bouten waarborgt de betrouwbaarheid van het systeem niet.
Praktische informatie over de functie, oorzaken van defecten, storingsdiagnose en intervallen voor vervanging