Wielnaaf auto achter en vóór
Wielnaaf voor andere autoproducenten
Wielnaaf voor auto's
-
Scherpe prijzenAuto-Onderdelen24.nl garandeert kwalitatieve Wielnaaf met hele aantrekkelijke prijzen.
-
Lage verzendkostenGratis verzending binnen Nederland geldt voor bestellingen die120 € overschrijden, behalve wanneer u volumineuze goederen, banden of inruilartikelen bestelt.
-
Uitgebreid aanbodOp dit moment bestaat ons assortiment uit meer dan 500.000 onderdelen.
-
Snelle bezorging
Verzendmethode
Wielnaaf fabrikant catalogue:
Vervang een Wielnaaf onderdelen - een defecte of indien de levensduur reeds bereikt is. Vind nuttige informatie over Wielnaaf
Defecten aan de wielnaaf
- vervorming van het omhulsel;
- terugslag wiel;
- vernieling en verschuiven van wiellagers;
- slijtage van de verzegeling.
Symptomen van defecten aan de wielnaaf
- achteruitgang van de snelheidsprestatie van het voertuig;
- ernstig verhitten van de schijf;
- kloppen en geluiden in de ophanging wanneer het voertuig beweegt;
- aanzienlijk zoemen tijdens draaien.
Oorzaken van defecten aan de wielnaaf
- onvoldoende smeermiddel;
- systematisch overbelasten van de wagen;
- agressieve rijstijl;
- onderdeel met fabrieksfout;
- slechte kwaliteit van het wegdek;
- mechanische schade;
- lekkage van het systeem;
- binnendringen van water en vuil in de onderdelen.
Diagnose
Het is moeilijk om initieel problemen met de wielnaaf te identificeren. Het vereist speciale uitrusting, die te vinden is in een servicecentrum. Op volgende manieren kunt u defecten zelfstandig vaststellen:
Het is noodzakelijk de wagen te versnellen tot een snelheid van 50 km/h en van de ene naar de andere zijde te trekken. Wanneer er zich een defect bevindt aan de voorste wielnaven, hoort u een apart gerammel. Indien het geluidsniveau verhoogt tijdens een bocht naar rechts, bevindt het probleem zich in de linkse lager. Wanneer het grommen groeit bij het sturen naar links, dient de rechterlager vervangen te worden.
Om defecten vast te stellen aan de achterste wielnaven, dient u het voertuig op te heffen met een krik, en de wielen manueel te draaien. Indien er schade aanwezig is, voelt u vibratie of terugslag.
Na het rijden dient u uw hand op de schijven te plaatsen. Bij verhitting duidt dit op een probleem met de naaf.
Reparatie en vervanging van de wielnaaf
Voor auto's die voor het jaar 2000 geproduceerd werden, bedraagt de kilometerstand zonder vervanging 400 000 kilometer. De gemiddelde werkingsduur van de wielnaaf op modernere voertuigen is minstens 100 000 km. Bij sterk versleten componenten dient de naaf vervangen te worden. Vervanging wordt aangeraden in paren. Dit vereist een standaard gereedschapset: een krik, een set sleutels en schroevendraaiers. Indien het probleem zich in de wiellager bevindt, heeft u een hamer en beitel nodig voor de ontmanteling. In het geval de wielnaaf te stevig vast zit, is er een zware impact nodig.
Praktische informatie over de functie, oorzaken van defecten, storingsdiagnose en intervallen voor vervanging
Wielnaaf voor
- VOLKSWAGEN Polo Hatchback (6R1, 6C1)
- RENAULT Megane E-Tech
- VOLKSWAGEN Golf VII Hatchback (5G1, BQ1, BE1, BE2)
- VOLKSWAGEN GOLF VI (5K1)
- VOLKSWAGEN Golf V Hatchback (1K1)
- VOLKSWAGEN Transporter V Van (7HA, 7HH, 7EA, 7EH)
- VOLKSWAGEN Golf IV Hatchback (1J1)
- OPEL Corsa D Hatchback (S07)
- VOLKSWAGEN POLO (9N_)
- FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8)