Auto Wiellager & Wiellagerset Top-kwaliteit voor een topprijs
  • Top prijs
    Auto-Onderdelen24.nl garandeert kwalitatieve Wiellager & Wiellagerset met hele aantrekkelijke prijzen.
  • Verzendkosten
    Bespaar op de verzendkosten. Vanaf een aankoopbedrag hoger dan 120 € wordt uw order gratis verzonden alleen in Nederland
  • Brede keus
    Op dit moment bestaat ons assortiment uit meer dan 500.000 onderdelen.
  • Snelle levering

    Verzendmethode

    Snelle levering U zult uw bestelling binnen een aantal werkdagen ontvangen.

  • Comodo - veilig betalen voor de Wiellager & Wiellagerset
  • Auto Wiellager & Wiellagerset onderdelen via PayPal betaald
  • Voertuig Wiellager & Wiellagerset onderdelen via Master card betaald
  • Wagen Wiellager & Wiellagerset onderdelen via Visa betaald
  • Motorvoertuig Wiellager & Wiellagerset onderdelen via Ideal betaald
  • Auto Wiellager & Wiellagerset reserve onderdelen via Wire betaald
  • Voertuig Wiellager & Wiellagerset onderdelen via Factuur Klarna betaald

Vervang een Wiellager & Wiellagerset onderdelen - een defecte of indien de levensduur reeds bereikt is. Vind nuttige informatie over Wiellager & Wiellagerset

Wiellagers hebben effect op het rollende kenmerk van de wielen en bijgevolg op de mobiliteit van voertuigen, hun uitrusting en ga zo maar door. De hub lagers in een auto zijn de zogenaamde wentellagers. De lager bestaat uit buitenste en binnenste ringen, die blijven en deel rolelementen. Buitenvlak van de binnenring en omgekeerd binnenvlak van de buitenste ring hebben een gleuf waarop rolelementen bewegen. Deze elementen kunnen van tweeërlei aard zijn: ballen en rollen. Rollers kunnen naaldvormig, cilindrische, conische en andere vormen hebben. De lagers moeten voldoen aan de eisen van het ontwerp met betrekking tot levensduur, capaciteit, omgevingsinvloeden, start rolweerstand werking en mogelijke andere criteria.

In de meeste voertuigen is er van twee soorten lagers gebruik gemaakt: wentellagers en glijlagers. Het aantal verschillende lagers in auto’s loopt tot enkele tientallen. Alle units zijn voorzien van lagers, die een perfecte, betrouwbare werking garanderen: ophanging, wielen, motor en versnellingsbak. Alle voertuig lagers staan onder een ernstige belasting. Maar degene die onder de meeste belasting staat, is de naaflager. Laadt tijdens de beweging, versnelling, remmen, terwijl op de lagernaaf radiale, axiale en gecombineerde krachten staan. Daarom moet de lagernaaf overeenkomen met hoogte. Als het lager kapot is, is het onmogelijk dit te zien. Maar je kunt dit voelen en horen: geluid in scherpe bochten, moeilijke rotatie van het wiel op het tijdstip waarop de rem wordt losgelaten. Vervanging van de lagers moet worden gedaan in een garage.

Wanneer u uw wiellager moet vervangen, kunt u het beste naar een online winkel gaan. U bespaart hier geld en tijd mee. Zo worden de producten al binnen een paar werkdagen bezorgd. Niet alleen verschillende lagers, maar ook andere noodzakelijke onderdelen als: koplampen, spiegels en axiale gewrichten worden door ons in grootte getallen aangeboden.

Wiellager & Wiellagerset voor PEUGEOT PARTNER Bestelwagen (5), PEUGEOT 5008, VW POLO (86)

Gebreken aan de wiellager
  • destructie van de buitenring;
  • oververhitting of corrosie van het onderdeel;
  • offset/kantelen;
  • overdreven strakke pasvorm;
  • ontstaan van deuken;
  • aanwezigheid van bramen.
Symptomen van gebreken aan de wiellager
  • toenemende trillingen en schokken tijdens het rijden;
  • voertuig trekt naar een kant;
  • auto breekt uit tijdens scherpe bochten en remmen;
  • vreemde geluiden;
  • trillingen in de stuurinrichting;
  • • overmatige verhitting van de wielschijf;
  • toegenomen en ongelijkmatige bandenslijtage.
Oorzaken van gebreken aan de wiellager
  • overmatige mechanische belasting;
  • toegenomen of afgenomen speling in de lagers;
  • vervorming van de ringen en de wrijvingsorganen;
  • verontreiniging van het onderdeel;
  • gebruik van lage kwaliteit smeermiddel;
  • ongelijke belastingsvectoren;
  • bedrijfsomstandigheden.
Inspectie

Het inspecteren van de wielnaven wordt aanbevolen bij de vervanging van de remblokken, ongeacht het aantal kilometers. Er zijn verschillende opties voor het controleren van het onderdeel. Met een snelheid van 10-15 kilometer per uur neemt u een scherpe bocht naar links. Als bij deze manoeuvre het vreemd geluid verdwijnt, is de linker wielnaaflager het probleem. En ook andersom. Voor een nauwkeuriger inspectie heeft u een hefbrug of een krik nodig. De auto moet worden vastgezet, dan moet u de motor starten en acceleren in de vierde versnelling tot een snelheid van 80 kilometer per uur. Druk vervolgens de koppeling in, schakel de transmissie en luisteren om te bepalen welke van de wielen de oorzaak van de vreemde geluiden is. Een meer effectieve inspectie is om het gemonteerde autowiel eerst verticaal en dan horizontaal schudden. Als u een lichte speling ontdekt, dan weet u dat het probleem zich in het lager of het stuursysteem voordoet. De volgende stap is om assistentie te vragen om het rempedaal maximum in te drukken en tegelijkertijd het wiel verticaal te bewegen. Als het gat verdwijnt moet u de lagers vervangen.

Reparatie en vervanging van de wiellager

Reparatie van lagers wordt zeer zelden gedaan. De optimale oplossing is vervanging. Deze wordt elke 130 000-190 000 km uitgevoerd. Bij vervanging is het belangrijk om:

  • de opening tijdens installatie van een kegellager in te stellen;
  • geen scherpe voorwerpen die de structuur kunnen beschadigen te gebruiken;
  • de as in te stellen met de drijfpen op de binnenste ring;
  • de lager in de opening drukken, waarbij kracht met de drijfpen op de buitenring wordt uitgeoefend.

Het vervangen van Wiellager & Wiellagerset - instructies, beschrijvingen en reparatie

Onze Wiellager & Wiellagerset top verkoper: Wiellager & Wiellagerset online tegen aantrekkelijke prijzen