Luchtmassameter (LMM) auto
Luchtmassameter (LMM) voor andere autoproducenten
Luchtmassameter (LMM) voor auto's
Luchtmassameter (LMM) VOLGENS TYPE
-
Scherpe prijzenAuto-Onderdelen24.nl garandeert kwalitatieve Luchtmassameter met hele aantrekkelijke prijzen.
-
Lage verzendkostenGratis verzending binnen Nederland geldt voor bestellingen die120 € overschrijden, behalve wanneer u volumineuze goederen, banden of inruilartikelen bestelt.
-
Uitgebreid aanbodOp dit moment bestaat ons assortiment uit meer dan 500.000 onderdelen.
-
Snelle bezorging
Verzendmethode
MAF sensor fabrikant catalogue:
Vervang een Luchtmassameter (LMM) onderdelen - een defecte of indien de levensduur reeds bereikt is. Vind nuttige informatie over Luchtmassameter (LMM)
- vervuiling van het onderdeel
- falen van de werking van het onderdeel
- mechanische schade aan de behuizing
- verhoogd brandstofverbruik;
- dashboardlampje licht op
- instabiele werking van de motor bij stilstand
- indicator "Check Engine": licht op
- afname in motorvermogen
- problemen met versnellingsdynamica
- motor start niet
- vuil dringt samen met de lucht naar binnen
- olie lekt in de sensor door de carterontluchting
- schade aan de bedrading van de luchtstroomsensor
- defect aan de stroombron
- defect aan de slang die de sensor met de gaspedaalmodule verbindt
De opgesomde symptomen van defecten zijn niet alleen van toepassing bij het falen van dit specifieke onderdeel. Het is noodzakelijk bijkomende diagnoses uit te voeren om defecten op te sporen.
Schakel de sensor uit en probeer zonder te rijden. Indien u voelt dat de motor beter begon te werken, kan de luchtstroomsensor niet langer gebruikt worden. Voer een visuele inspectie uit op het binnenste oppervlak van het onderdeel: het dient proper en droog te zijn. Dit geldt ook voor de gegolfde slang. Ook één van de meest voorkomende defecten aan de sensor, is verlies of beschadigen van de rubberen afdichting aan de inlaatopening.
Het helpt ook indien u een goed onderdeel verbindt. Indien het motorvermogen toeneemt, dient u de originele sensor te vervangen of te reinigen. Er bestaat een andere manier, waarvoor u een multimeter nodig heeft. Verbind de testsondes met de signaalkabels “+” en aardingen “-“ van de luchtstroomsensor. Zet de motor aan zonder de motor te starten. De spanning van een gebroken sensor overschrijdt de waarde van 1,4 V.
Reparatie en vervanging van de luchtstroomsensorEen vervuild onderdeel kan gereinigd en gewassen worden, maar indien deze manier de sensor niet helpt werken, dient u deze te vervangen.
Elke bestuurder kan de vervanging uitvoeren. Hiervoor kunt u volgende stappen volgen:
- Zet de motor uit
- Schakel het sensorcontact uit
- Maak de bevestigingsklemmen los en ontkoppel de uitlaatpijp met luchtfilterbehuizing
- Verwijder het defecte onderdeel en plaats een nieuw
- Voer de montage in omgekeerde volgorde uit
Luchtmassameter voor
- VOLKSWAGEN Polo Hatchback (6R1, 6C1)
- VOLKSWAGEN Golf VII Hatchback (5G1, BQ1, BE1, BE2)
- VOLKSWAGEN GOLF VI (5K1)
- VOLKSWAGEN Transporter V Van (7HA, 7HH, 7EA, 7EH)
- VOLKSWAGEN Golf V Hatchback (1K1)
- FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8)
- OPEL Corsa D Hatchback (S07)
- VOLKSWAGEN Golf IV Hatchback (1J1)
- VOLKSWAGEN POLO (9N_)
- BMW 3 Sedan (E90)