Koelvloeistofreservoir auto
Koelvloeistofreservoir voor andere autoproducenten
Koelvloeistofreservoir voor auto's
-
Scherpe prijzenAuto-Onderdelen24.nl garandeert kwalitatieve Expansievat met hele aantrekkelijke prijzen.
-
Lage verzendkostenGratis verzending binnen Nederland geldt voor bestellingen die120 € overschrijden, behalve wanneer u volumineuze goederen, banden of inruilartikelen bestelt.
-
Uitgebreid aanbodOp dit moment bestaat ons assortiment uit meer dan 500.000 onderdelen.
-
Snelle bezorging
Verzendmethode
Koelvloeistof expansievat fabrikant catalogue:
Vervang een Koelvloeistofreservoir onderdelen - een defecte of indien de levensduur reeds bereikt is. Vind nuttige informatie over Koelvloeistofreservoir
- druppelen van het expansievat;
- het niet goed afsluiten de tankdop;
- lekkage van de tank;
- niet goed werken van de afsluiter;
- falen van de verbindingsslang.
- oververhitting van de motor;
- de antivries perst uit het expansievat;
- luchtbellen;
- toegenomen verdamping;
- overmatig verbruik van antivries;
- zwelling van het onderdeel;
- temperatuurdaling van kokend antivries;
- tank overflow tijdens het rijden;
- versoepeling van pijpbeugels;
- lekkende radiator.
- effect van de temperatuur;
- verstopping of corrosie van de tankdop;
- verstopping van de klep;
- een onjuiste plaatsing van de tank ten opzichte van de radiator;
- een te hoge druk;
- lage kwaliteit kunststof;
- slechte kwaliteit van het koelmiddel;
- onvoldoende antivries niveau;
- schade aan de tank.
De inspectie van kleppen en een tankdop moet elke 4 maanden worden uitgevoerd. Controleer of het reservoir correct geplaatst is: de bovenkant van de radiator moet samenvallen met het midden van het expansievat. Dan moet u naar de werking van de kleppen controleren. Hiervoor voert u een visuele controle op beschadiging en corrosie uit. Om de functionaliteit te testen drukt u met uw vinger op de klep. Als het onderdeel bedienbaar is, dan zult u een karakteristiek gefluit te horen, en bij het loslaten zal het een zuigend geluid maken. Inspecteer de dop van het expansievat. Er mag geen rommel of corrosie op zitten. Controleer de druk: de minimale waarde is 80 kPa, en het maximum is 120 kPa. Inspecteer de tank. De aanwezigheid van strepen duidt op scheuren.
Reparatie van het expansievatReparatie van de tank wordt alleen voor de kleine beschadigingen uitgevoerd. De eerste stap is om een verstopte kap en kleppen te reinigen. Wanneer de kappakking is versleten, kan een nieuwe worden geïnstalleerd op de bovenkant ervan, maar het is een tijdelijke maatregel, en de dop moet derhalve op korte termijn worden vervangen. De dop moet worden vervangen bij corrosie en beschadiging van kleppen. Kleine scheurtjes op de tank kunnen worden gesoldeerd met een soldeerbout, of u kunt een speciaal pistool voor plastic solderen gebruiken, gevolgd door versteviging.
Vervangen van het expansievatDe gemiddelde levensduur is 3 jaar. Bij lekkage, ernstige beschadigingen, druppelen op verschillende plaatsen moet de tank worden vervangen. hiervoor heeft u het volgende gereedschap nodig: een set sleutels, een schroevendraaier, slangen, tangen en schuurpapier. Met behulp van schuurpapier reinigt u de bevestigingsslag van bramen. Verwijder de adsorber, en tap vervolgens de koelvloeistof af. Verwijder de oude tank en bevestig een slang om dampen van de nieuwe te verwijderen. Sluit de leidingen aan en draai deze met klemmen vast. Giet er nieuwe antivries in.
Praktische informatie over de functie, oorzaken van defecten, storingsdiagnose en intervallen voor vervanging
- Wat zit er onder de motorkap?
- Koelvloeistof bijvullen: hoe doe je dat en hoe vaak moet dit gebeuren?
Expansievat voor
- VOLKSWAGEN Polo Hatchback (6R1, 6C1)
- VOLKSWAGEN Golf VII Hatchback (5G1, BQ1, BE1, BE2)
- VOLKSWAGEN GOLF VI (5K1)
- VOLKSWAGEN Transporter V Van (7HA, 7HH, 7EA, 7EH)
- VOLKSWAGEN Golf V Hatchback (1K1)
- FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8)
- OPEL Corsa D Hatchback (S07)
- VOLKSWAGEN Golf IV Hatchback (1J1)
- VOLKSWAGEN POLO (9N_)
- BMW 3 Sedan (E90)