Multiriem auto
Multiriem voor andere autoproducenten
Multiriem voor auto's
-
Scherpe prijzenAuto-Onderdelen24.nl garandeert kwalitatieve Aandrijfriem met hele aantrekkelijke prijzen.
-
Lage verzendkostenGratis verzending binnen Nederland geldt voor bestellingen die120 € overschrijden, behalve wanneer u volumineuze goederen, banden of inruilartikelen bestelt.
-
Uitgebreid aanbodOp dit moment bestaat ons assortiment uit meer dan 500.000 onderdelen.
-
Snelle bezorging
Verzendmethode
Multi-V-riem fabrikant catalogue:
Vervang een Multiriem onderdelen - een defecte of indien de levensduur reeds bereikt is. Vind nuttige informatie over Multiriem
Defecten aan de V-geribbelde riem
- slijtage van de riem;
- vallen van de katrol;
- afschilferende riem;
- breken van de Aandrijfriem.
Symptomen van defecten aan de V-geribbelde riem
- fluiten en geluid vanuit het werkgebied;
- slippen en vibreren van de riem;
- glanzen en schitteren van de achterzijde van het onderdeel;
- gebrek aan koeling van de motor;
- afwezigheid van ribelementen;
- draaien tijdens beweging;
- aanwezigheid van vlekken en sporen van olie op het oppervlak van de riem;
- verstoppen van de ribgroeven;
- schade aan de randen;
- schade en scheuren van de basislaag van de riem;
- verlies van acculading;
- scheuren en blootgestelde vezels op het oppervlak van de riem.
Oorzaken van defecten aan de Aandrijfriem
- plaque aan de buitenkant;
- slecht uitgelijnde katrol;
- verstoppen door vaste deeltjes tussen de riem en de katrol;
- invloed van hoge temperaturen;
- afschilferen van de ribben;
- onthechting van de bovenlaag en het werkoppervlak;
- vastzitten van de aanspanner;
- onjuiste installatie van de riem;
- mechanische stress;
- vervorming en slecht uitlijnen van de katrollen;
- onvoldoende spanning.
Diagnose
Diagnose is aan te raden bij elke vervanging van de olie na elke 10 000-15 000 km. Eerst dient u de riem te inspecteren. Bij aanwezigheid van sterke externe schade dient het item vervangen te worden. Aanwezigheid van kleine scheurtjes aan de randen is toegelaten. Indien de afstand tussen de scheurtjes kleiner is dan één centimeter, is het slijtageniveau van de riem hoger dan 80%. Vervolgens dient u de katrollen te controleren op aanwezigheid van vreemde deeltjes. Gebruik een speciaal gereedschap om de groeven te controleren. Dit dient aan de binnenzijde van de riem geplaatst te worden. Het gereedschap laten zakken op of onder het niveau van de groeven duidt op een defect. U kunt met de hand controleren of de riem uit de katrol geslipt is.
Vervanging van de Aandrijfriem
De maximumcapaciteit van de V-geribbelde riem is 4 jaar werk, na deze vervaltermijn dient het onderdeel vervangen te worden. Reparatiewerken worden niet uitgevoerd bij de riem. Voor u de riem verwijdert, is het noodzakelijk de bovenkant van de luchtfilter en een doorstroommeter te verwijderen. Trek er vervolgens de magneetklep uit en ontmantel de bodem van de luchtfilter. Om de riem te verwijderen, maakt u de aanspanner los. Wanneer men een nieuw onderdeel installeert, moet dit in het midden van de katrol worden geplaatst door de aanspannerschroef los te schroeven. Installeer alle onderdelen terug in omgekeerde volgorde.
Praktische informatie over de functie, oorzaken van defecten, storingsdiagnose en intervallen voor vervanging:
Aandrijfriem voor
- VOLKSWAGEN Polo Hatchback (6R1, 6C1)
- VOLKSWAGEN Golf VII Hatchback (5G1, BQ1, BE1, BE2)
- VOLKSWAGEN GOLF VI (5K1)
- VOLKSWAGEN Transporter V Van (7HA, 7HH, 7EA, 7EH)
- VOLKSWAGEN Golf V Hatchback (1K1)
- FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8)
- OPEL Corsa D Hatchback (S07)
- VOLKSWAGEN Golf IV Hatchback (1J1)
- VOLKSWAGEN POLO (9N_)
- BMW 3 Sedan (E90)