Distributieriem auto
Distributieriem voor andere autoproducenten
Distributieriem voor auto's
-
Scherpe prijzenAuto-Onderdelen24.nl garandeert kwalitatieve Tandriem met hele aantrekkelijke prijzen.
-
Lage verzendkostenGratis verzending binnen Nederland geldt voor bestellingen die120 € overschrijden, behalve wanneer u volumineuze goederen, banden of inruilartikelen bestelt.
-
Uitgebreid aanbodOp dit moment bestaat ons assortiment uit meer dan 500.000 onderdelen.
-
Snelle bezorging
Verzendmethode
Distributie-riem fabrikant catalogue:
Vervang een Distributieriem onderdelen - een defecte of indien de levensduur reeds bereikt is. Vind nuttige informatie over Distributieriem
Gebreken aan de distributieriem
- breuk van de distributieriem;
- verlies van spanning in de distributieriem;
- versoepeling van de gordelspanner;
- uitsparingen op het riemoppervlak;
- mechanische beschadiging (barsten, deuken, scheuren) op de riem;
- slijtage van de distributieriem.
Symptomen van gebreken aan de distributieriem
- toegenomen geluidsniveau tijdens het rijden;
- oliesporen op het riemoppervlak;
- knallen in de motor;
- niet in acht neming van de kleptiming;
- algemene afname van de auto-capaciteit;
- vermindering van de druk;
- metalen klop op de kleppen.
Oorzaken van gebreken aan de distributieriem
- buitensporige of onvoldoende spanning;
- vuil of vreemde voorwerpen in het systeem;
- vastgelopen katrol;
- onjuiste installatie van de riem;
- agressieve rijstijl en de verhoogde belasting op het gas distributiesysteem;
- onvoldoende smering van de tandwielen;
- veranderingen in de timing van de uitzettingsvoeg;
- oneigenlijk gebruik van onderdelen;
- conditie en de kwaliteit van de spanning en inactieve katrol;
- conditie en kwaliteit van de tandwielen;
- gebruik van lage kwaliteit onderdelen.
Inspectie
Storingen in de tandriem kan worden bepaald aan de hand van geluid en visuele inspectie. Een kloppend geluid aan de zijkant van de auto duidt op het uitzakken en gebrek aan riemspanning. Om de visuele staat van de riem te kunnen beoordelen moet u alle extraonderdelen verwijderen en de voorklep van het apparaat openen. Het kost veel tijd en vereist een goede kennis van de auto-onderdelen. Daarom geven de meeste automobilisten er de voorkeur aan om de inspectie door een garage te laten uitvoeren. Afhankelijk van de leeftijd van de motor moet u een mechanisme rieminspectie na elke 50 000-75 000 kilometer uitvoeren. Bij oudere auto's daalt deze waarde tot 30 000 kilometer.
Vervanging van de distributieriem en bijbehorende onderdelen
Reparatie van het beschadigde riemsysteem is niet relevant. Als er gebreken aan de riem zijn is vervanging noodzakelijk. Het is aanbevolen om ook de rolmechanismen te vervangen. Zelfs met een externe normale staat moet het riemmechanisme worden vervangen bij een gereden afstand van meer dan 100 000 kilometer. Een plotselinge breuk kan de kleppen en de zuigers van de motor beschadigen, dan zullen de reparatiekosten ervan meerdere malen de kosten van de vervanging van de distributieriem bedragen. U kunt de systeemvervanging zelf uitvoeren, maar de reparatie is tijdrovend is het raadzaam om deze door een garage te laten uitvoeren.
Praktische informatie over de functie, oorzaken van defecten, storingsdiagnose en intervallen voor vervanging
- Distributieriem of ketting: wat zijn de verschillen en wat is de beste keuze?
- Wat zijn de vervangingskosten van de distributieriem
Tandriem voor