Hardyschijf auto
Hardyschijf voor andere autoproducenten
-
Scherpe prijzenAuto-Onderdelen24.nl garandeert kwalitatieve Askoppelingsschijf met hele aantrekkelijke prijzen.
-
Lage verzendkostenGratis verzending binnen Nederland geldt voor bestellingen die120 € overschrijden, behalve wanneer u volumineuze goederen, banden of inruilartikelen bestelt.
-
Uitgebreid aanbodOp dit moment bestaat ons assortiment uit meer dan 500.000 onderdelen.
-
Snelle bezorging
Verzendmethode
Askoppelingsplaat fabrikant catalogue:
Vervang een Hardyschijf onderdelen - een defecte of indien de levensduur reeds bereikt is. Vind nuttige informatie over Hardyschijf
Gebreken aan het onafhankelijke wielophangingspunt
- slijtage van de montagegaten of pakkingen;
- corrosie van de ophanging;
- scheuren in de mantel;
- slijtage van de elastische ring;
- uitrekken van de veer.
Symptomen van gebreken aan het onafhankelijke wielophangingspunt
- belemmerde draaiing van het stuurwiel (veel meer inspanningen moeten doen voor het draaien);
- kloppen en het knetteren van de ophanging;
- piepen en rammelen als u het stuur draait;
- toename van trillingen in de carrosserie wanneer u door gaten in de weg rijdt
Oorzaken van gebreken aan het onafhankelijke wielophangingspunt
- verontreiniging van het onderdeel;
- installatie van lage kwaliteit componenten;
- de slechte kwaliteit van het wegdek;
- mechanische beschadiging;
- binnengedrongen vocht.
Inspectie van het onafhankelijke wielophangingspunt
Eerst moeten worden geïnspecteerd of er geen corrosie en mechanische beschadiging van het onderdeel is. Dan kunt u de auto-test uit te voeren, het uitvoeren van manoeuvres bij lage snelheid. Bijgeluiden zullen een probleem met het onderdeel aangeven. De meest effectieve manier om te controleren is de inspectie van de ophanging op de brug. De wielen van de auto, in hangende toestand, moeten kunnen ronddraaien. Normaal gesproken moeten de wielen stug zijn en niet willen draaien. Vergeet niet de rubber balgen en veerringen van de verbinding te inspecteren. Corrosie treedt vaak op bij deze componenten.
Vervanging en reparatie van het onafhankelijke wielophangingspunt
Merk op dat u na het vaststellen van gebreken twee opties hebt:
- de eerste is om de verbindingen te herstellen, probeer de speling (een paar millimeter) tussen de kogeltap en de gezamenlijke behuizing te corrigeren;
- de tweede is de vervanging van onderdelen.
Het vervangen van dit element moet worden gedaan om de 40 duizend kilometer. Om de verbinding te vervangen, moet u het stuur van de auto verwijderen door de gezamenlijke moer en bouten los te draaien. Vervolgens installeert u de trekker en de kogeltap van de draagarm. Dan moet u de arm te wegdrukken en het element dat moet worden vervangen verwijderen. Installeer een nieuwe verbinding, waarbij u eerst kit van hoge kwaliteit op het armoppervlak aanbrengt.
Askoppelingsschijf voor