Veren auto achter en vóór
Veren voor andere autoproducenten
Veren voor auto's
Veren VOLGENS TYPE
-
Scherpe prijzenAuto-Onderdelen24.nl garandeert kwalitatieve Spiraalveer met hele aantrekkelijke prijzen.
-
Lage verzendkostenGratis verzending binnen Nederland geldt voor bestellingen die120 € overschrijden, behalve wanneer u volumineuze goederen, banden of inruilartikelen bestelt.
-
Uitgebreid aanbodOp dit moment bestaat ons assortiment uit meer dan 500.000 onderdelen.
-
Snelle bezorging
Verzendmethode
Veer fabrikant catalogue:
Vervang een Veren onderdelen - een defecte of indien de levensduur reeds bereikt is. Vind nuttige informatie over Veren
Gebreken aan de veren
- veer vertoont een vervorming;
- schade aan de verbonden kurk;
- losraken van moeren;
- defect aan het bovenste veerblad;
- onderdeel corrosie;
- klinknagel breuk;
- slijtage van de veerbouten en bushes.
Symptomen van gebreken aan de veren
- veelvuldige ophangingsdefecten;
- optreden van vreemde geluiden;
- periodiek slippen;
- toenemende ophangingsstijfheid;
- naar één kant rollen;
- verminderde klaring van het voertuig.
Oorzaken van gebreken aan de veren
- agressieve rijstijl;
- vocht impact op het item;
- vaak overschrijden van draagkracht van de auto;
- te weinig onderhoud;
- rijden met het voertuig op slecht wegdek.
Inspectie van de veren
Het controleren van de veerconditie wordt aanbevolen om de 10 duizend kilometer. Wij raden u aan u voor de inspectie te wenden tot professionals. De controle van dit deel wordt uitgevoerd met en zonder verwijdering. In het eerste geval wordt de inspectie uitgevoerd op een speciaal statief, die werkomstandigheden van een veer zal simuleren. Een meer effectieve methode van inspectie is op drum stands. Experts kunnen door de mate van doorbuiging snel bepalen of het deel gebreken heeft.
Reparatie van de veren
Om storingen te voorkomen dient u de verf op het onderdeel te vernieuwen, alsook de contactbladen te smeren. Dit voorkomt dat veerbouten breken. Indien tijdens de verplaatsing een defect aan de bouten optreedt, wordt aangeraden om te stoppen en er een ijzeren staaf of een schroevendraaier tussen te plaatsen en de stang met draad vast te zetten en naar een garage te gaan. In het geval de veer een breuk heeft (het krakende metaal duidt hierop) moet u twee sleutels plaatsen op de boven- en onderkant van het gebroken blad. Bind deze constructie met een draad vast, en rij met uiterste voorzichtigheid naar een garage, waarbij u alle gaten in de weg moet zien te vermijden.
Reparatie en vervanging van de veren
Als het gedeelte dat niet gerepareerd kan worden moet u deze vervangen. Dan moet u:
- de moeren losdraaien;
- de schokdemper loskoppelen;
- verwijder de veer door het opheffen van de auto en het installeren van ondersteuning;
- demonteer de bout, de veer en de steunringen;
- verwijder de veer;
- verwijder de scharnieren van de veernokken;
- indien nodig, reinig het deel van vuil of roest;
- controleer de verbindingen, bouten, sluitingen, ringen;
- als de componenteneenheid niet vervangen hoeft te worden, installeren dan een nieuwe veer;
- installeer het nieuwe onderdeel.
Het vervangen van Veren - instructies, beschrijvingen en reparatie
Spiraalveer voor
- VOLKSWAGEN Polo Hatchback (6R1, 6C1)
- VOLKSWAGEN Golf VII Hatchback (5G1, BQ1, BE1, BE2)
- VOLKSWAGEN GOLF VI (5K1)
- VOLKSWAGEN Golf V Hatchback (1K1)
- VOLKSWAGEN Transporter V Van (7HA, 7HH, 7EA, 7EH)
- VOLKSWAGEN Golf IV Hatchback (1J1)
- OPEL Corsa D Hatchback (S07)
- VOLKSWAGEN POLO (9N_)
- FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8)
- BMW 3 Sedan (E90)
Veerspacers zijn nodig wanneer een voertuig frequent voor zware ladingen wordt gebruikt of off-road wordt gereden. In dergelijke gevallen kan de vering als gevolg van zware belasting snel verslijten, met als resultaat dat de rijhoogte van de auto vermindert.
Spacers worden van diverse materialen vervaardigd:
- Aluminium: deze zijn ontwikkeld voor zware ladingen en roestbestendig. Doorgaans zijn deze het duurst. U kunt ze het beste aanbrengen op de vooras.
- Kunststof: deze zijn niet gevoelig voor roest en gaan behoorlijk lang mee.
- Polyurethaan: deze zijn elastisch en vervormen niet bij impact. De onderdelen zijn zowel voordelig als duurzaam. Evenals de kunststof varianten zijn ze uitstekend geschikt voor de achteras.
- Rubber: deze zijn goedkoop, hoewel ze niet zo sterk en duurzaam zijn in vergelijking met de versies van polyurethaan.
Op basis van het gebruiksdoel en de sterkte van de onderdelen worden ze als volgt ingedeeld:
- Standaard: deze worden af fabriek op een voertuig bevestigd en zijn bedoeld voor gebruik onder normale omstandigheden.
- Verstevigd: deze kunnen zware belastingen aan. Hiermee kan een voertuig gemakkelijker offroad rijden, zwaardere ladingen transporteren of een aanhangwagen trekken.
- Voor vergroting van de rijhoogte: deze kunnen gebruikt worden voor wagens waarmee vaak offroad wordt gereden.
- Voor verlaging van de rijhoogte: vanwege het feit dat deze het zwaartepunt veranderen, maken ze de auto stabieler bij het manoeuvreren. Bij liefhebbers van een sportieve rijstijl zijn ze erg geliefd.
De montage van nieuwe onderdelen kan de rijprestatie van een voertuig ten goede komen. Zo beperken de verstevigde onderdelen op de vooras het naar voren hellen van de carrosserie bij het remmen tot een minimum. De minder starre delen op de achteras verminderen de kans op overstuur.
De vervanging van de ophangingsveren is een behoorlijk gecompliceerde en arbeidsintensieve procedure. We adviseren uitbesteding aan de vaklui in een autogarage. Wilt u zelf de vervangingen van de onderdelen uitvoeren, dan hebt u het volgende nodig:
- een veerspanner;
- een set met steek- en dopsleutels;
- een hefinrichting voor de auto;
Onthoud! Neem zowel de veiligheidsmaatregelen als de aanwijzingen van de autoproducent in acht bij de uitvoering van de werkzaamheden. Vervang beide componenten op dezelfde as, aangezien zij vrijwel even lang meegaan. De procedures voor de vervanging van de onderdelen aan de voorzijde en de achterzijde kunnen variëren.
Wanneer de veer op een veerpoot is aangebracht, zet u deze met behulp van de compressor vast. Schroef vervolgens de bovenste schroef van de veerpootsteun los en hef het voertuig op. Verwijder nu de onderste bevestiging van de draagarm of de fusee. Wanneer het onderdeel afzonderlijk van de veerpoot is bevestigd, schroeft u het los van de carrosserie en de draagarm of de fusee. Vervang het door een nieuw exemplaar en bevestig alle onderdelen weer in de omgekeerde volgorde.
Wees voorzichtig bij aanbrengen van de compressor. Onjuiste uitlijning en gebrekkige bevestiging kan leiden tot beschadigingen aan het voertuig en verwondingen. Maak na de vervanging van de onderdelen een proefrit. Deugdelijk gemonteerde onderdelen maken geen kloppende of rammelende geluiden.