FIAT BRAVA onderdelen catalogus
- Totaal aantal verschillende modellen 4
- Modellen die momenteel geproduceerd worden Bravo II Hatchback (198)
- Eerste uitvoering van het model Brava Station wagon
- Productiejaar eerste uitvoering 1977
- In de eerste uitvoering ingebouwde motor 2.0
- Totaal aantal verschillende motoruitvoeringen 52
- Motoruitvoeringen die momenteel geproduceerd worden 1.6 D Multijet, 1.8 16V
- Model met het hoogste aantal motoruitvoeringen Bravo II Hatchback (198)
- Max. vermogen [kW] 121
- Min. vermogen [kW] 48
- Max. vermogen [Pk] 165
- Min. vermogen [Pk] 65
- Max. aantal cilinders 5
- Min. aantal cilinders 4
- Max. cilinderinhoud (cc) 1998
- Min. cilinderinhoud (cc) 1242
- Max. cilinderinhoud (l) 2.0
- Min. cilinderinhoud (l) 1.2
- Cilinderinhoud 1.2, 1.4, 1.6, 1.8, 1.9, 2.0
- Motorsoorten Diesel, Ottomotor
- Aandrijvingsvarianten Voorwielaandrijving, Achterwielaandrijving
- Carrosserievarianten Hatchback, Stationwagen
- Namen van het model in andere landen BRAVA
- Verbruiksgoederen die het vaakst vervangen worden Oliefilter, Remblokken, Luchtfilter, Motorolie, Ruitenwissers, Interieurfilter, Remschijven, Bougies, Brandstoffilter, Schokdempers
- Populaire bandenmaten 205 55 r16, 225 45 r17, 195 65 r15, 175 65 r14, 195 50 r15, 185 55 r15, 195 55 r15, 165 65 r14, 185 60 r14, 205 50 r15
FIAT BRAVA beoordelingen en ervaringen
De Fiat Bravo werd van 1995 tot 2001 gebouwd en daarna van 2007 tot 2014. De eerste generatie van dit model werd in Italië en Polen gebouwd, het tweede in Italië en Brazilië. In 1996 won de auto de "Auto van het Jaar" -verkiezing die sinds 1964 door competente automagazines uit diverse Europese landen wordt gehouden. Op de Australische markt kende men dit model als de Fiat Ritmo.
De geschiedenis van de Fiat Bravo
Gedurende het bestaan van dit automodel zijn er twee generaties en twee vernieuwde uitvoeringen uitgebracht. In 1995 werd er een aanvang gemaakt met het produceren van de eerste generatie van deze auto, zowel de 3-deurs Bravo hatchback als de Brava 5-deurs fastback. Beide modellen kregen een 182 aanduiding. Met deze modellen verving de producent de verouderde maar succesvolle Fiat Tipo.
In 1998 werd er een vernieuwing uitgevoerd. Ten aanzien van het exterieur moet worden opgemerkt dat het lijstwerk in de kleur van de carrosserie werd gespoten. Wat betreft de technische uitrusting werd het aanbod van motoren uitgebreid. Zo was er nu bijvoorbeeld een 1.2 liter motor met 80 pk verkrijgbaar.
In de laatste productiejaren van de eerste generatie liep de verkoop terug. Dit leidde ertoe dat er in 2001 een nieuw model, de Fiat Stilo, op de markt werd gebracht. Ondanks dat werd deze in 2007 door de Fiat Brava hatchback tweede generatie (198) opgevolgd.
Met behulp van computermodellen lukte het de ontwerper Alberto Dilillo, Emanuele Bomboi en Frank Stephenson om in slechts 1,5 jaar het interieur en exterieur van een nieuw model te ontwikkelen. Het was het eerste model dat het in 2006 gepresenteerde nieuwe logo van Fiat Automobiles kreeg. Het model kreeg grote amandelvormige koplampen, een verchroomd radiatorrooster en achterverlichting met geïntegreerde richtingaanwijzers. De reflectoren waren niet langer op de achterbumper bevestigd, maar in de buurt van de kentekenplaat. Daarnaast had de hele omtrek van de carrosserie geen lijstwerk en werd het remlicht in het bovenste gedeelte van de achterklep gemonteerd. Het interieur van de auto werd voorzien van een lederen bekleding van het stuur en versnellingspook. Het aanbod van leverbare motoren kreeg een update - een aantal daarvan werd door sterkere motoren vervangen.
In 2010 werd er een vernieuwing uitgevoerd en in 2013 werd er in samenwerking met de 20th Century Fox filmstudio’s voor de Braziliaanse markt een speciale uitvoering van dit model, de Wolverine, uitgebracht. Deze maakte deel uit van de promotie voor de film 'The Wolverine'.
In 2014 werd de productie van dit model voor de Europese markt beëindigd. Hoewel er later enkele uitvoering voor de markt in Brazilië werden uitgebracht, waaronder de Essence en Sporting (2015-2016).
De kenmerken van de vernieuwde tweede generatie Fiat Bravo
In 2010 werd het nieuwe model op de Autosalon van Genève tentoongesteld. Deze auto was in de uitvoering van een 5-deurs hatchback verkrijgbaar. De producent gebruikte twee nieuwe kleuren voor het spuiten van de carrosserie. Daarnaast werd het interieur vernieuwd. Voor de dynamische afwerking van de Fiat Brava werden voor het design van het interieur lichte kleuren gebruikt, zodat de passagiersruimte er visueel ruimer uitzag.
Het model is standaard voorzien van een boordcomputer en een CD-speler met 6 speakers. En de dual-zone climate control zorgt voor comfortabele condities in het passagiersgedeelte.
Hoe u online reserveonderdelen voor de Fiat Brava kunt verkrijgen
Wilt u graag lage prijzen, kortingen, speciale aanbiedingen en andere besparingsmogelijkheden, ga dan naar de Auto-Onderdelen24.nl webshop. U kunt hier goedkoop bougies, ruitenwisserbladen, brandstoffilters en nog veel meer verkrijgen. Bekijk onze onderdelencatalogus voor de Bravo en bestel meteen online.
Online winkel voor auto-onderdelen voor Fiat BRAVA
-
Scherpe prijzenAuto-Onderdelen24.nl garandeert kwalitatieve auto-onderdelen met hele aantrekkelijke prijzen.
-
Lage verzendkostenGratis verzending binnen Nederland geldt voor bestellingen die120 € overschrijden, behalve wanneer u volumineuze goederen, banden of inruilartikelen bestelt.
-
Uitgebreid aanbodOp dit moment bestaat ons assortiment uit meer dan 500.000 onderdelen.
-
Snelle bezorging
Verzendmethode