Aircopomp auto
Aircopomp voor andere autoproducenten
Aircopomp voor auto's
-
Scherpe prijzenAuto-Onderdelen24.nl garandeert kwalitatieve AC-compressor met hele aantrekkelijke prijzen.
-
Lage verzendkostenGratis verzending binnen Nederland geldt voor bestellingen die120 € overschrijden, behalve wanneer u volumineuze goederen, banden of inruilartikelen bestelt.
-
Uitgebreid aanbodOp dit moment bestaat ons assortiment uit meer dan 500.000 onderdelen.
-
Snelle bezorging
Verzendmethode
Compressor fabrikant catalogue:
Vervang een Aircopomp onderdelen - een defecte of indien de levensduur reeds bereikt is. Vind nuttige informatie over Aircopomp
- versleten of beschadigde aandrijfriem;
- lekkage van koelmiddel;
- defect van de compressorkoppeling;
- slijtage of smelten van de elektromagnetische spoel;
- mechanische schade aan de behuizing;
- vastzitten van compressorkleppen;
- kortsluiting of schade aan het elektrisch circuit.
- geluiden bij het starten en de prestatie van de klimaatregeling;
- onmacht om de temperatuur van de luchtstroom te regelen;
- vreemde geur in de cabine.
- ontijdig preventief onderhoud;
- schenden van de gebruiksvoorwaarden van de klimaatregeling;
- gebruik van componenten van lage kwaliteit;
- drukontlading van het circuit;
- negatieve klimaatvoorwaarden tijdens de werking (hoge vochtigheid, grote temperatuurschommelingen;
- negeren van de gebruiksvoorwaarden van het systeem;
- gebruik van koelmiddel van lage kwaliteit;
- onvoldoende of overdreven koelmiddel in het systeem;
- gebrek aan smeervet in de compressor;
- schade aan de pijpleiding van de klimaatregeling;
- defect aan de motorventilator.
De werking van de compressor van het klimaatregelingssysteem wordt gecontroleerd op een speciale stand of rechtstreeks op de wagen. De werkingsdruk in het onderdeel wordt opgemeten. Bij inlaat dient de normale Freon druk tussen 2-3 atmosfeer te liggen. Het gas wordt samengeperst tot 15-25 atmosfeer. Indien de compressiegraad laag is, is de koeling te zwak.
Vervolgens wordt de compressorolie geanalyseerd. Aanwezigheid van vervuiling, zuurstof of water duidt op een lek in het systeem. Bovendien kan de donkere kleur of brandgeur een teken zijn van oververhitting van de compressor tijdens de werking. Men dient op te merken dat langdurige oververhitting van het mechanisme leidt tot chemische afbraak van olie, wat snel een volledig defect van de compressor veroorzaakt.
Bij het opmeten van de druk, dienen de meteraflezingen vlak te zijn en langzaam te stijgen. Scherpe sprongen aan compressie kunnen de oorzaak zijn van een defecte aandrijving, of verstopping van de compressor.
Reparatie en vervanging van de compressoronderdelenEen ervaren monteur kan reparatiewerken uitvoeren in het geval van kleine schade aan de compressor. Na de diagnose van de compressor en het oplossen van het probleem is het noodzakelijk deze te demonteren en een volledige reinigingsbeurt te geven. inspectie op schade van de componenten toont kleine defecten. Na hun verwijdering wordt er een prestatiecontrole uitgevoerd op de bank.
Bij meer dan de helft van de defecten aan compressoronderdelen of falen van de elektromagnetische koppeling worden er geen reparaties uitgevoerd, en is het noodzakelijk om het onderdeel te vervangen.
Praktische informatie over de functie, oorzaken van defecten, storingsdiagnose en intervallen voor vervanging
AC-compressor voor
Een van de meest voorkomende problemen is een defecte koppeling en dat is makkelijk te checken. Schakel de airconditioning in en luister. Er moet een klik te horen zijn als de koppeling van de compressor inschakelt.
Vergewis u ervan dat de koppelingsnaaf naar behoren functioneert. Maak de motorkap open en vind de poelie van de airco-compressor. Laat de airconditioning door uw assistent in werking stellen. Een defecte naaf draait niet met de poelie mee en/of maakt vreemde geluiden.
De reparatie van dit component houdt veelal in dat afdichtingen en pakkingen, poelie, koppeling en lager moeten worden vervangen. Hiervoor moet de compressor worden verwijderd en uit elkaar gehaald, hetgeen enige vaardigheid vereist. Vandaar dat het raadzaam is om dit, net als het vullen van de compressor met koudemiddel en olie, over te laten aan de vakman.
Dat kan een gevaarlijk karwei zijn, want het te vervangen koudemiddel is giftig. U kunt dit het beste door een specialist in een autogarage laten doen.
Koop uitsluitend een product dat door de autoproducent wordt aanbevolen wanneer u de compressor vervangt. Met het oog op een vlottere toegang tot de eenheid zullen specialisten de spatbescherming van de motor, de voorbumper en de aandrijfriem van de poelie van de compressor verwijderen. Daarna wordt het koudemiddel behoedzaam via de uitlaatpoorten afgetapt. Bij deze werkzaamheden worden alle afdichtingen, pakkingen en kapotte leidingen vervangen.
Wanneer dit is voltooid, wordt het systeem op lekkage getest en bijgevuld met koudemiddel. Het systeem wordt getest door de motor te starten en de airco op volle kracht te zetten.