Auto Stroomverdeler Top-kwaliteit voor een topprijs
  • Top prijs
    Auto-Onderdelen24.nl garandeert kwalitatieve Stroomverdeler met hele aantrekkelijke prijzen.
  • Verzendkosten
    Bespaar op de verzendkosten. Vanaf een aankoopbedrag hoger dan 120 € wordt uw order gratis verzonden alleen in Nederland
  • Brede keus
    Op dit moment bestaat ons assortiment uit meer dan 500.000 onderdelen.
  • Snelle levering

    Verzendmethode

    Snelle levering U zult uw bestelling binnen een aantal werkdagen ontvangen.

  • Comodo - veilig betalen voor de Stroomverdeler
  • Auto Stroomverdeler onderdelen via PayPal betaald
  • Voertuig Stroomverdeler onderdelen via Master card betaald
  • Wagen Stroomverdeler onderdelen via Visa betaald
  • Motorvoertuig Stroomverdeler onderdelen via Ideal betaald
  • Auto Stroomverdeler reserve onderdelen via Wire betaald
  • Voertuig Stroomverdeler onderdelen via Factuur Klarna betaald

Vervang een Stroomverdeler onderdelen - een defecte of indien de levensduur reeds bereikt is. Vind nuttige informatie over Stroomverdeler

Voor ontsteking is een ontstekingssysteem met een breuk van laag voltage en distributie van hoogspanning in de verschillende cylinders noodzakelijk. Dit auto-onderdeel is niet zo complex. Het bestaat uit een distributeur en een breaker. Voor een betrouwbare werking van de breker omvat het een omhulsel, aandrijfas, beweegbare en vaste schijven, een nok en vonk vooraf controles. Wat de vermogenschakelaar contacten, zijn ze gemaakt van vuurvast metaal - wolfraam. De draainok duwt de geïsoleerde zekering en daardoor openen de contacten zo vaak als er nokken op de cam zitten. In de regel is het aantal nokken gelijk aan het aantal cylinders.

De nok is verbonden met de aandrijfrol breaker, die wordt aangedreven door de nokkenas van de cycloon regulator. Daarnaast, versneld de krukas de governor gewichten en de pen gewichten, die zich bewegen in de sleuven van de plaat en zich in de richting van de aandrijfas bewegen. Het resultaat van dit ingewikkelde proces is dat de nok de vermogenschakelaar contacten opent en dus verhoogt de ontstekingskabel hoek. Afhankelijk van de bedrijfsomstandigheden een optimale ontstekingskabel is de hoek geselecteerd die direct het thermische regime en de efficiëntie van motoren beïnvloedt.

Naast de centrifugale er ook vacuumregelaar, om ontsteking spoedhoek te veranderen is de belasting ook afhankelijk van de druk die de auto motor levert. De meest voorkomende breuk van de verdeler komt door falen van hoogspanningsdraden. Scheuren op het deksel, gedragen koolstof contacten in de dop, het gebrek van de duim, hoge weerstand van de kabel of de punt van een kaars - kan echter ook allemaal leiden tot het falen van de ontsteking distributeur. In dit geval kunt u het vervangende onderdeel beter niet in een garage kopen. Het is vele malen goedkoper om deze op het internet aan te schaffen. Onze online shop garandeert u lage prijzen voor kwalitatieve onderdelen, maar ook snelle levering en goede service.

Stroomverdeler voor OPEL KADETT C Coupé, DAIHATSU ROCKY Soft Top (F7, F8), MERCEDES-BENZ S-KLASSE (W108, W109)

Defecten aan de ontstekingsverdeler
  • mechanische schade aan de behuizing van de verdeler;
  • pollutie van de verdelerkap;
  • slijtage van koolcontact;
  • slijtage of schade aan de rotorarm van de verdeler;
  • oxidatie van contacten van de verdeler;
  • verplaatsing van de lager van de verdeler;
  • falen van de Hall-sensor (in verdeler zonder stroomonderbreker);
  • normale slijtage van de verdeler.
Symptomen van defecten aan de ontstekingsverdeler
  • geen ontsteking;
  • verhinderde start motor;
  • verhoogde weerstand van de ontstekingskabel;
  • onderbrekingen in de motorprestatie bij stilstand;
  • knallen van de geluidsdemper;
  • verhoogde brandstofconsumptie.
Oorzaken van defecten aan de ontstekingsverdeler
  • verstrijken van levensduur onderdeel;
  • binnendringen van olie of vocht in het mechanisme;
  • gebruik van brandstof van lage kwaliteit;
  • ontijdige vervanging van de bougies;
  • functioneel falen van de bobine;
  • onjuist richting van de verbinding met de verdelercontacten;
  • onvoldoende capaciteit van de bobine;
  • defecte zekering van de rotorarm.
Diagnose

De belangrijkste indicatie van de werking van het mechanisme is zijn weerstand. Verbind een weerstandmeter aan de contacten om de weerstand te meten. De gemiddelde weerstandswaarde tussen de G-aansluiting en de aarding ligt binnen het bereik van 20-31 ohm, en tussen aansluitingen A en B bedraagt deze 0,49-0,73 ohm. Voor de exacte waarde dient u echter te kijken in de technische documentatie van het voertuig.

Normaal wordt de verdeler getest tijdens een geplande diagnose van het ontstekingssysteem, wat na elke 30 000 kilometer vereist is.

Reparatie van de ontstekingsverdeler

Reparatie van de ontstekingsverdeler wordt enkel in servicecentra uitgevoerd. Het is een feit dat de verdelersensoren erg breekbaar zijn, dus elke vorm van onachtzaamheid kan defecten aan het volledige systeem veroorzaken.

In geval van mechanische schade wordt het omhulsel van de ontstekingsverdeler vervangen. Wanneer er defecten optreden aan individuele componenten, worden enkel de defecte onderdelen vervangen. U dient enkel de compatibiliteit te controleren en de weerstand in de gemonteerde verdeler opmeten. Indien bij het verwijderen van de kap het koolcontact eraf valt, is het noodzakelijk de veer en de kool te vervangen.

Vervanging van de ontstekingsverdeler

Volledige vervanging van de ontstekingsverdeler wordt gedaan in geval van ernstige mechanische schade, of aan het einde van de levensduur van het onderdeel.

De verdeler zelfstandig loskoppelen is moeilijk. Hiervoor moet u de rotor verwijderen, de kabels en bevestigingen loskoppelen van de bobine en een condensator. Dit soort werk vereist geen speciale tools, maar neemt tijd in beslag. Daarnaast is het essentieel om de volgorde en paren van de contacten te markeren, aangezien een verkeerde paring voor defecten aan het volledige systeem kan zorgen.

Onze Stroomverdeler top verkoper: Stroomverdeler online tegen aantrekkelijke prijzen