DAIHATSU CHARADE onderdelen catalogus
Zoek goedkope aanbiedingen voor accessoires DAIHATSU CHARADE
- Totaal aantal verschillende modellen 6
- Modellen die momenteel geproduceerd worden VIII Hatchback (XP9)
- Eerste uitvoering van het model CHARADE I (G10)
- Productiejaar eerste uitvoering 1977
- In de eerste uitvoering ingebouwde motor 1.0
- Totaal aantal verschillende motoruitvoeringen 27
- Motoruitvoeringen die momenteel geproduceerd worden 1.33 16V
- Model met het hoogste aantal motoruitvoeringen III Hatchback (G100, G101, G102)
- Max. vermogen [kW] 77
- Min. vermogen [kW] 27
- Max. vermogen [Pk] 105
- Min. vermogen [Pk] 37
- Max. aantal cilinders 4
- Min. aantal cilinders 3
- Max. cilinderinhoud (cc) 1590
- Min. cilinderinhoud (cc) 993
- Max. cilinderinhoud (l) 1.6
- Min. cilinderinhoud (l) 1.0
- Cilinderinhoud 1.0, 1.3, 1.33, 1.5, 1.6
- Motorsoorten Diesel, Ottomotor
- Aandrijvingsvarianten Voorwielaandrijving, Vierwielaandrijving
- Carrosserievarianten Hatchback, Sedan
- Namen van het model in andere landen CHARADE
- Verbruiksgoederen die het vaakst vervangen worden Oliefilter, Remblokken, Luchtfilter, Motorolie, Ruitenwissers, Interieurfilter, Remschijven, Bougies, Brandstoffilter, Schokdempers
- Populaire bandenmaten 185 60 r15, 165 65 r14, 165 70 r13, 185 60 r14, 175 60 r14
DAIHATSU CHARADE beoordelingen en ervaringen
De Daihatsu Charade is een personenwagen die van 1977 tot 2013 werd gemaakt. In verschillende periodes werd deze in Japan, Griekenland, Indonesië, Nieuw-Zeeland, Zuid-Afrika, Taiwan en China geproduceerd. Bovendien werd het voertuig onder de namen Valera en Cuore gebouwd; en de Toyota Yaris was een van haar dubbelgangers. In 1977 werd dit automodel in Japan door het magazine "Motor Fan" tot de "Auto van het Jaar" verkozen.
De geschiedenis van de Daihatsu Charade
In totaal zijn er acht generaties en drie vernieuwde uitvoeringen van dit automodel uitgebracht. Deze werd naar een Frans Grand Prix-circuit vernoemd - Circuit de Charade. De eerste generatie van dit model, de G10, werd in de carrosserievarianten van een 3-deurs en 5-deurs hatchback gebouwd. Kenmerkend voor de 3-deurs Charade waren kleine ronde ramen die zich op de achterste spijlen bevonden.
In 1983 werd de tweede generatie, de G11, in productie genomen. In 1984 werd er een uitvoering met een motor met turbocompressor op de markt gebracht. In 1985 vond er een vernieuwing van het model plaats. In dat jaar heeft de firma op de Autosalon van Tokio ook de voor het Wereldkampioenschap Rally bedoelde sportuitvoering 926R uitgebracht. Het voertuig had een 120 pk turbomotor die samen met DeTomaso was ontwikkeld.
In 1987 heeft de producent de derde generatie van dit model, de G100, uitgebracht. De serie met carrosserievarianten werd met een Daihatsu Charade sedan uitgebreid. In deze generatie verscheen de sportauto GTTi "Sport" die een motor van 101 pk vermogen had. Dit voertuig werd als snelste gezien onder de auto’s die van een 1.0 liter motor was voorzien.
De vierde generatie, de G200, werd 1993 tussen 2000 gemaakt. Deze modellen waren alleen met een benzinemotor uitgerust en voor- of vierwielaandrijving. In 1996 onderging het voertuig een vernieuwing. De koplampen, het radiatorrooster en de bumper grille werden breder en kregen vloeiender contouren. De producent heeft van 1995 tot 1998 ook de generatie L500 gemaakt. Van 2003 tot 2011 zijn de zesde en zevende generatie van dit automodel (respectievelijk de L251 en de L276) in Groot-Brittannië en Zuid-Afrika op de markt gebracht.
De kenmerken van de Daihatsu Charade XP9
In 2011 debuteerde de achtste generatie van deze auto, de XP9. De producent bracht een 5-deurs Charade hatchback uit. Het voertuig had een gestroomlijnde carrosserie, grote amandelvormige halogeen koplampen, een radiatorrooster met gaas en een strakke bumper grille met zwarte horizontale spijlen. Aan weerszijden van de carrosserie zaten ondiepe reliëf sierelementen. De uitgebreide uitvoering van dit model had ronde mistlampen, die aan weerszijden van de bumper grille in diamantvormige frames waren geplaatst.
Het voertuig was met elektrische buitenspiegels uitgerust. Het standaardpakket bestond onder andere uit centrale vergrendeling, stuurbekrachtiging, airconditioning en een audiosysteem. De uitgebreide uitvoeringen hadden climate control.
Kenmerkend voor de hatchback was het hoge niveau van de veiligheid. Hiervan waren de voorste zitplaatsen standaard voorzien van voor- en zijairbags. Daarnaast had deze een knie-airbag en automatische driepuntsgordels. Het voertuig had standaard een antiblokkeersysteem (ABS) met elektronische remkrachtverdeling, een stabiliteitscontrolesysteem (VSC) en tractiecontrolesysteem (TRC).
Hoe u online reserveonderdelen voor de Daihatsu Charade kunt verkrijgen
Wilt u graag de onderdelen voor uw auto heel voordelig kunnen kopen? In de Auto-Onderdelen24.nl webshop staan uitstekende kwaliteit remschijven en remblokken, olie- en interieurfilters, ruitenwisserbladen en andere onderdelen tegen voordelige prijzen weergegeven. Daarnaast wachten u in onze onderdelencatalogus voor de Daihatsu Charade aantrekkelijke kortingen. Word nu meteen klant van Auto-Onderdelen24.nl, zodat u alle benodigdheden om uw auto te kunnen onderhouden en repareren voordelig kunt verkrijgen.
Online winkel voor auto-onderdelen Daihatsu CHARADE
-
Scherpe prijzenAuto-Onderdelen24.nl garandeert kwalitatieve auto-onderdelen met hele aantrekkelijke prijzen.
-
Lage verzendkostenGratis verzending binnen Nederland geldt voor bestellingen die120 € overschrijden, behalve wanneer u volumineuze goederen, banden of inruilartikelen bestelt.
-
Uitgebreid aanbodOp dit moment bestaat ons assortiment uit meer dan 500.000 onderdelen.
-
Snelle bezorging
Verzendmethode