Cilinderkopbouten auto
Cilinderkopbouten voor andere autoproducenten
Cilinderkopbouten voor auto's
-
Scherpe prijzenAuto-Onderdelen24.nl garandeert kwalitatieve Cilinderkopbout met hele aantrekkelijke prijzen.
-
Lage verzendkostenGratis verzending binnen Nederland geldt voor bestellingen die120 € overschrijden, behalve wanneer u volumineuze goederen, banden of inruilartikelen bestelt.
-
Uitgebreid aanbodOp dit moment bestaat ons assortiment uit meer dan 500.000 onderdelen.
-
Snelle bezorging
Verzendmethode
Cilinderbouten fabrikant catalogue:
Vervang een Cilinderkopbouten onderdelen - een defecte of indien de levensduur reeds bereikt is. Vind nuttige informatie over Cilinderkopbouten
- versleten draad;
- breken van de bout;
- schade aan de boutopening.
- geluiden wanneer de motor werkt;
- vibreren van de motor bij hoge snelheden;
- drukontlading in het systeem.
- gebruik van ongeschikte bevestigingen;
- gebruik van smeervetten van lage kwaliteit;
- gebruik van beschadigde bouten;
- verkeerde volgorde van vastdraaien bevestigingen;
- onvoldoende of overmatig aandraaimoment.
Het is van groot belang dat de cilinderkopbouten in perfecte staat zijn. De belasting op de bevestigingen kan tot 5 000 kg oplopen bij maximale motorsnelheden. Zorg ervoor dat de draad van de bouten en openingen proper zijn. Vuil en zelfs erg kleine vreemde voorwerpen kunnen schade aanbrengen aan de cilinderkop.
We raden aan de draden van de bouten in te vetten met olie met een lage viscositeit. Gebruik van olie met een hoge viscositeit kan ervoor zorgen dat de bout komt vast te zitten.
Gebruik een momentsleutel om het aandraaimoment van de schroeven te controleren. Het hangt af van de materialen van de cilinderkop en het type motor. De standaardwaarde is 17-21 Nm, maar u dient de exacte waarde te controleren in de technische documentatie van het voertuig.
Controle van de cilinderkopbevestigingen is noodzakelijk in het geval van een defect. Bij een voorzichtige omgang kunnen de bouten minstens 200 000 kilometer meegaan.
Vervanging van de cilinderkopboutenCilinderkopbouten worden niet gerepareerd. Bij de lichtste schade van de bevestigingen dient u nieuwe onderdelen te installeren. Het is noodzakelijk alle bouten te vervangen om een slecht evenwicht in de belasting te vermijden.
Het is strikt verboden de draad van de bout af te snijden. Dit kan ervoor zorgen dat deze vastzitten of schade toebrengen aan de openingen. In een dergelijk geval moet de volledige cilinderkop vervangen worden.
U dient de bouten van de cilinderkop in een exact gedefinieerde volgorde vast te draaien, vanaf de randen naar het midden. Vastdraaien wordt in drie fases uitgevoerd om vervorming van afdichtingen en misplaatsing van de kop te voorkomen, en de volledige integriteit van het systeem te garanderen.
Cilinderkopbout voor
- VOLKSWAGEN Polo Hatchback (6R1, 6C1)
- VOLKSWAGEN Golf VII Hatchback (5G1, BQ1, BE1, BE2)
- VOLKSWAGEN GOLF VI (5K1)
- VOLKSWAGEN Transporter V Van (7HA, 7HH, 7EA, 7EH)
- VOLKSWAGEN Golf V Hatchback (1K1)
- FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8)
- OPEL Corsa D Hatchback (S07)
- VOLKSWAGEN Golf IV Hatchback (1J1)
- VOLKSWAGEN POLO (9N_)
- BMW 3 Sedan (E90)